duminică, 11 septembrie 2022

ZECE GÂNDURI MITITELE


 

MOTTO: „Este un gând curios, dar numai atunci când vezi oameni care par ridicoli îți dai seama cât de mult îi iubești.” (Agatha Christie)


Azi sunt sigură că, într-adevăr, „nimic nu e întâmplător”. De ce? Aseară butonam telecomanda și am dat peste un film (pe care-l mai văzusem, de fapt) despre Agatha Christie. Nu după romanele ei, ci despre viața ei. Iar acum, când am căutat în lista de titluri („anticipative”, cum le-am numit eu), l-am găsit pe cel de față. Și nu trebuie să vă speriați, domniile voastre, sunt așa de uimită, încât nu am zece gânduri coerente în cap, aș zice că nu am nici măcar cinci, deci o să mă mulțumesc să scriu cuvintele din dexonline și poezioara din romanul „Zece negri mititei” (nu înainte de a mă duce și a-l ruga frumos pe Google să-mi „împrumute” și mie rezumatul pentru că, da, nu-mi amintesc mai nimic).

Cuvântul aleatoriu:

PEHLIVÁN, pehlivani, s.m. 1. (Înv.) Personaj comic (acrobat, jongler, saltimbanc, scamator etc.) în reprezentațiile de circ, la diferite serbări etc. 2. (Fam.) Epitet dat unui bărbat șiret, șarlatan, escroc. 3. (Fam.) Om glumeț, mucalit, poznaș. – Din tc. pehlivān. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

Spudaxit, ~ă a [At: FILIMON, O. I, 122 / Pl: ~iți, ~e / E: spudaxi] (Înv) Cultivat. Sursa: MDA2 (2010). Cheia alegerii: În 1903, s-a născut Theodor W. Adorno, filosof, sociolog, compozitor și muzicolog german. Ca filosof, a criticat „cultura industrială” specifică capitalismului contemporan.

💣 💣 💣 💣 💣 💣 💣 💣 💣 💣


Zece negri mititei

Au cinat sub lună nouă,

Unul însă s-a-necat

Și-au rămas doar nouă.


Nouă negri mititei

Au stat noaptea după trei,

Unul s-a-ntrecut cu somnul

Și-au rămas doar opt din ei.


Opt negri mititei

Trec prin Devon într-o noapte,

Unul zice: „Eu rămân!”

Și-au rămas doar șapte.


Șapte negri mititei

Despicau surcele groase,

Unul s-a tăiat în două

Și-au rămas doar șase.


Șase negri mititei

Se jucau c-un stup, netoții,

O albină înțeapă unul

Și-au rămas doar cinci cu toții.


Cinci negri mititei

Vor s-ajungă magistrați,

Unul și-a-mplinit dorința

Și-au rămas deci patru frați.


Patru negri au plecat,

Hăt, pe mare, mititeii,

Unul a picat în plasă

Și-au rămas doar trei.


Trei negri mititei

Zic: „La zoo e de noi!”

Pe unul îl strânse-un urs în brațe

Și-au rămas doar doi.


Doi negri mititei

Se uscau la soare-un pic;

Unul s-a prăjit de tot

Și-a rămas un negru mic.


Un negru mititel,

Singur-singurel,

Cu un ștreang s-a spânzurat

Și n-a mai rămas nici el.


(Varianta în limba română, redată mai sus, este extrasă din volumul „Zece negri mititei” publicat la Editura Rao în 2013, traducere de Alina Toderică).

 

👀   Hm, e cazul să ne amuzăm oleacă:


Un bărbat a cărui soție fusese răpită, primește un telefon de la Poliție:

- Domnule, v-am găsit soția.

- A zis ceva?

- Nu.

- Atunci, nu e ea... 

&

Soțul, obosit, după o ceartă cu soția care-i tot reproșa că ea-l iubește, deși el nu merită, îi zice:

- Păi, dacă m-ai fi iubit, te-ai fi măritat cu altul!

&

Doi iubiți stau de vorbă: 

– Anca, ce zici tu de o seară liniștită și magică, în pat, cu un film bun și popcorn? 

– Wooow! Daaa, vreau! 

– Perfect. Atunci eu o să ies cu băieții la o bere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...