vineri, 16 septembrie 2022

Jumătate din gânduri parcă-s mânate la stână...

 

Nu știu la ce mă refeream eu, acum vreo săptămână, când am scris, printre alte șase-șapte, și titlul ăsta plin de obidă și ciudă pe mine însămi. Oricum, e clar că am exagerat, niciodată nu mi s-a întâmplat ca jumătate din gândurile din dotare să fie precum oile, cam proaste și ușor de mânat în țarcul de la stână. Ah, aici am pășit deja pe tărâmul metaforelor și filosofiei, deci mă întorc rapid la oile mele. Că gândurile mele s-au mai luat unele după altele (și eu după ele) și că m-au făcut să iau uneori hotărâri de-a dreptul idioate, asta nu neg, dar aș zice că nu foarte des. Și nici nu vreau să mă mai gândesc la asta, căci le-am iertat. Așa că ia să vedem ce-i cu cuvintele din dexonline.ro:

Cuvântul aleatoriu:

PÍVNIȚĂ, pivnițe, s.f. Încăpere sau grup de încăperi subterane, zidite de obicei dedesubtul unei clădiri și destinate depozitării unor materiale (lemne, cărbuni etc.) sau unor produse alimentare; beci. ◊ Expr. A ieși (sau a se auzi) ca din (sau dintr-o) pivniță = (despre voce) a ieși (sau a se auzi) de departe sau cu timbrul scăzut, profund, grav. A vorbi ca din pivniță = a vorbi cu timbrul scăzut, profund, grav. [Var.: (înv. și reg.) pímniță s.f.] – Din sl. pivĭnica. Sursa: DEX '09 (2009). Sinonim este BECI, beciuri, s.n. 1. Pivniță. 2. Închisoare (în subsolul unei clădiri). Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

HIPOMOBÍL,-Ă, hipomobili,-e, adj. (Despre vehicule, tracțiune etc.) Pus în mișcare de cai. – Din fr. hippomobile. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În 1908 a fost creată compania americană de automobile General Motors. Fondatorul GM, William C. Durant, a început afacerile ca producător de căruțe trase de cai.

Supliment (sau bonus): O expresie care mi-a venit în minte și care s-a potrivit unor „acțiuni” ale mele de astăzi: MAI MARE DARAUA DECÂT OCAUA. Și, ca să vezi, am mai învățat ceva, căci eu o ziceam până acum total greșit, pentru că puneam „ocaua” prima...

DARÁ, substantiv feminin. Greutatea ambalajului unei mărfi, a unui recipient sau a unui vehicul în care se păstrează sau se transportă o marfă (și care urmează să fie scăzută din greutatea totală pentru a obține greutatea mărfii); tară. Mai mare daraua decât ocaua sau nu face daraua cât ocaua = prea multă osteneală pentru dobândirea unui folos neînsemnat.

💣

Dumnezeu îi spune lui Adam: „Adame, vreau să faci ceva pentru mine”.

Adam îi răspunde: „Cu mare drag, Doamne, ce vrei să fac?

Dumnezeu îi zice: „Coboară în Vale”.

Adam răspunde cu o întrebare: „Ce e aia o vale?

Dumnezeu îi explică și continuă: „Treci Râul…

Adam întreabă: „Ce e un râu?

Dumnezeu îi explică, apoi îi spune: „Urci Dealul…”

Adam spune: „Ce e ăla un deal?

Răbdător, Dumnezeu îi explică lui Adam ce este un deal, apoi îi spune: „De partea cealaltă a Dealului vei găsi Peștera”.

Prompt, Adam întreabă: „Ce e aia o peșteră?

După ce îi explică și asta, Dumnezeu îi spune: „În Peșteră vei găsi Femeia”.

Iar Adam întreabă „Ce e femeia?

Dumnezeu îi explică și acest lucru, apoi îi spune: „Vreau să vă reproduceți”.

Adam întreabă: „Și, cum facem asta?

Exasperat, Dumnezeu îi explică și acest lucru, ca de fiecare dată. Așa că Adam pleacă, coboară în Vale, trece Râul, urcă Dealul și intră în Peșteră, unde găsește Femeia. În nici zece minute este înapoi. Dumnezeu, cu răbdarea la limită, îl întreabă: „Ce mai e acum? De ce-ai venit așa repede înapoi?!

La care Adam îi răspunde din nou cu o întrebare: „Ce e aia Migrenă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...