vineri, 2 septembrie 2022

Contradicții, înfruntări și un fragil consens între gândurile mele

 

MOTTO: „Copilăria e o stare fără vârstă, ea ţine de infinit, este singură felie care topeşte întregul univers înconjurător, vârstă în care nu spaimele de moarte îl macină pe om, ci spaimele de care se înfioară şi gâzele, parte şi ele din acest întreg fabulos numit natură. Copilăria este seismograful care anunţă cutremurele intime de mai târziu; în funcţie de ea, omul se comportă într-un anumit fel când e matur, şi nu altfel.” (Petre Sălcudeanu)  


În zilele din urmă, adică de când eu am hotărât (de una singură) să scriu aici doar UN GÂND PE ZI, aproape toate gândurile mele au făcut o „ședință”, s-au certat între ele, au argumentat pro și contra și, în final, au ajuns la un fel de înțelegere pe care mi-au comunicat-o azi dimineață, având niște mutre care m-au oprit de la orice fel de comentarii. Trebuie să recunosc că au dreptate. Mă rog, pe lângă faptul că au băgat groaza în mine cu atitudinea lor de „mafiot”. Mă întreb cum voiam să scriu eu doar despre un singur CEVA (o idee, un loc, o persoană, o întâmplare, un animăluț, o carte), când gândurile mele sunt obișnuite să se înșire, să se lege unul de altul, să facă salturi de la un subiect la altul, salturi care uneori mă uimesc și pe mine, în fine, când ele arată, mai mereu, ca pisoii curioși din poza de mai sus?! Păi, nu, nu merge. Așa că voi reveni la rutina de până acum (sper ca domniile voastre să nu înlocuiți, în gând, cuvântul „rutină” cu „plictiseală”), o să mă ocup de cuvintele din dexonline.ro și o să împărtășesc aici gândurile (da, la plural) pe care le consider demne de „scos în lume”.

CUVÂNTUL ALEATORIU:

💬 DRÓJDIE, drojdii, s.f. 1. Substanță dintr-un lichid care se depune pe fundul unui vas. ◊ Expr. A fi (sau a sta, a se afla etc.) pe drojdie (sau pe drojdii) = a fi la capătul resurselor materiale, a nu mai avea aproape niciun ban. ♦ Zaț de cafea. 2. (Și în sintagma rachiu de drojdie) Rachiu făcut din drojdie (1) de vin. 3. Fig. Rămășiță, reminiscență, urmă. 4. Fig. (La sg., cu sens colectiv; peior.) Elemente declasate, corupte ale unei societăți; pleavă, gunoi. 5. Nume dat unor ciuperci microscopice unicelulare care trăiesc în colonii și de obicei produc fermentația alcoolică în materii zaharoase. ♦ Preparat industrial făcut din una dintre aceste ciuperci (a berii), întrebuințat ca ferment pentru dospirea aluatului. – Din sl. droždiia. Sursa: DEX '09 (2009).

CUVÂNTUL ZILEI:

💬 NERÓD, -OÁDĂ, nerozi, -oade, adj., s.m. și f. 1. Adj., s.m. și f. (Persoană) care are mintea mărginită, care pricepe greu un lucru, care acționează fără să judece; (om) prost, netot, neghiob, nătărău. 2. Adj. Care aparține nerodului (1), care caracterizează pe nerod, nerozesc; care denotă, trădează prostie, prostesc; p. ext. lipsit de sens, de rațiune; stupid. [Var.: (reg.) năród, -oádă adj., s. m. și f.] – Din bg. neroda. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1966, actrița mexicană Salma Hayek. Printre rolurile sale se numără și cele din filmele Oameni mari și fără minte și Oameni mari și fără minte 2.

 

💣 Orice depresie trebuie întâmpinată cu un zâmbet. Depresia va crede că ești un idiot și va pleca.

💣 Știți de ce femeile iubesc pantofii? Pentru că, indiferent cât mănâncă, tot intră în ei.

💣 Trei figuri geometrice de evitat în viața reală: 

– cercurile vicioase 

– triunghiurile amoroase 

– mințile pătrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...