sâmbătă, 24 septembrie 2022

Două gânduri care chicotesc pe seama mea

   

MOTTO: „Caută să n-ai timp de pierdut vremea.” (Tudor Mușatescu)


Și titlul propus de mine (acum vreo două săptămâni) se potrivește tot ca nuca în perete cu realitatea de azi. Nici nu știu dacă cele două gânduri au chicotit sau chicotesc pe seama mea, căci nu prea le-am luat în seamă, căci STAREA mea de azi e cam ca în figura de mai sus, adică mi-e cam frig,  am răcit un pic și-s cam rătutită. Dar sper ca gândurile mele să se amuze cu cele două glume pe care le-am prins (după o alergătură obositoare) pe câmpiile nesfârșite le domnului Google. Și, pentru că n-am timp „de pierdut vremea”, trec la cuvintele de sâmbătă:

Cuvântul zilei:

VÁLMĂ, vălmi, s.f. (Pop.) Mulțime, învălmășeală; p. ext. hărmălaie, tumult. ◊ Loc. adj. și adv. De-a valma = (care este) laolaltă; amestecat (în dezordine); claie peste grămadă. ◊ Expr. A da valma = a da buzna, a se repezi, a da năvală. – Cf. rus., ucr. valom [valit’] „a veni buluc, a se îmbulzi”. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 2015 are loc o busculadă, în timpul pelerinajului la Mecca, soldată cu peste 1.100 de morți și 934 de răniți.

Cuvântul aleatoriu:
SANDARÁC s.n. Rășină naturală extrasă dintr-o specie de tuia, folosită la prepararea lacurilor și a vopselelor, a unor chituri pentru sticlă și porțelan etc. – Din fr. sandaraque, lat. sandaraca. Sursa: DEX '09 (2009).

💣
Cum s-a schimbat omenirea în doi ani:
Martie 2020: Spălați-vă cât mai des.
Septembrie 2022: Spălați-vă cât mai rar.
💣

Un medic de la un dispensar sătesc este chemat la un bolnav. Prins cu niște urgențe, pe seară, își ia repede trusa și se duce la locuința bolnavului. În fața porții, nevasta celui bolnav îl aștepta cu o lumânare aprinsă în mână. Doctorul, speriat și plin de regrete, îi zice:
- O, îmi pare așa de rău!
Femeia îi răspunde:
- Lăsați, dom' doctor, nu-i nimic, haideți în casă cu mine, că s-a luat curentul...

❤❤❤  Poezia de sâmbătă:„Am atins incredibilul...” de Marin Sorescu


Am atins incredibilul

Şi m-am instalat în el,

Cât de cât.


Dar e numai partea de la suprafață,

Pojghița.


Există nenumărate straturi

De incredibil.

(De ceea ce nu-ți vine să crezi).

Ca foile nenumărate

Ce îmbracă un bulb.


Şi centrul de foc al incredibilului

Miezul, sâmburele

De necrezut al necrezutului

Este şi el un început.

Partea de la suprafață,

Pojghița...


Şi tot așa
.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...