sâmbătă, 17 septembrie 2022

Ganduri care s-au cam radicalizat

MOTTO: „Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu îmi e superior prin ceva. De aceea încerc să învăț câte ceva de la fiecare.” (Sigmund Freud)

 

      Titlul de astăzi chiar nu mă inspiră, cum nu mă inspiră nici frigul sau furtuna ce s-au abătut de vreo patru ore peste Domnești. Așa că o să bat câmpii pe alte teme, iar dacă n-o să am alte „teme” la îndemână, o să mă ocup doar de inepuizabilele cuvinte din dexonline.ro. Citatul de mai sus l-am mai „utilizat” cândva, dar nu-mi pasă, cuvintele explicate mai jos nu prea îmi plac, în sensul că sunt destul de anoste, și parcă văd că o să pierd o groază de timp căutând niște glume mai acătării, căci azi eu, simțul umorului și majoritatea gândurilor mele suntem cam morocănoase. Dar, totuși, nu ne radicalizăm...

A SE RADICALIZÁ (mă ~éz) intranz. (despre persoane sau despre grupări politice) A adopta o atitudine radicală; a deveni radical. /radical + suf. ~iza. ursa: NODEX (2002).

Cuvântul aleatoriu:

ZBENGUIALĂ sf [At: DELAVRANCEA, S. 265 / V: zbeguială (S și: sbeguială) / S și: sb~ / Pl: ~ieli / E: zbengui] 1. Joacă  care presupune sărituri și alergături într-o notă de voioșie Si: zbenguire (1), zbenguit (1), (rar) zburdare (1), zburdat (1), (pop) zbânțuială (1), zbânțuire (1), zbânțuit (1), zglobior (1), (reg) zbânț (1), zbânțuitură (1), zbeng (1), zbereng (1), zberenguială (1), zburdă (1), zburdălnicie (1), zburdăciune (1), zburătăcire (1), zglobenie (1), zglobie , zglobiciune . 2 (Rar) Hârjonire. Sursa: MDA2 (2010).

Cuvântul zilei:

ASANÁ vb. tr. 1. a înlătura surplusul de apă de pe o suprafață de teren prin lucrări hidrotehnice; (p. ext.) a curăța, a face salubru. 2. (med.) a elimina un focar de infecție. 3. (fig.) a îmbunătăți, a redresa; a însănătoși. ◊ (ec.) a stabiliza (moneda). (după fr. assainir, lat. sanare). ursa: MDN '00 (2000). Cheia alegerii: Ziua Mondială a Siguranței Pacientului (ONU).

Un individ este dat în judecată de o tipă pe care a numit-o „gâscă proastă”. Judecătoarea îi explică faptul că e nepoliticos să-i spui unei doamne aşa ceva şi îl îndeamnă să-şi ceară scuze. Cu o naivitate studiată, tipul o întreabă pe judecătoare:

- Deci n-am voie să-i spun unei doamne „gâscă proastă”?

- Nu, în nici un caz!

- Dar unei gâşte proaste am voie să-i spun „stimată doamnă”?

- Bineînțeles, nu s-ar supăra nimeni.

- În acest caz, stimată doamnă judecătoare şi stimată doamnă reclamantă, vă rog să mă scuzaţi!

Un bețiv se duce clătinându-se la un polițist și-i zice:

- Șefu', vreau să-ți spun un banc politic.

- Nu vezi că sunt polițist?!

- Nu-i nimic, ți-l spun până-l pricepi...


- Iubita mea, înainte de mine, cu cine te plimbai tu prin ploaie?

- Cu nimeni!

- Serios!?

- Da, toți aveau mașină.

Un tip povestește amicilor, la o bere:

- I-am cumpărat soției un inel cu diamante. De o săptămână nu mai vorbește cu mine.

- De ce?!

- Păi, așa ne-a fost înțelegerea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...