miercuri, 21 septembrie 2022

Azi, câteva gânduri cam pricăjite...

 

MOTTO: „Datul cu părerea şi aflatul în treabă sunt preocupări de bază la noi.” (Petre Țuțea)

 

Astăzi, dacă vreau să mă țin după titlul pus de mine, ar trebui să nu scriu mai nimic. Dar gândurile mele au protestat în cor și au negat vehement apelativul „pricăjit”, dându-mi cu tifla și zicând: „Pricăjită ești tu!”. Ei, aș vrea eu! Adică, nu chiar pricăjită, ci minionă, asta mi-am dorit eu mereu, dar în privința asta chiar nu pot face nimic, am 170 de centimetri și cam multe kilograme cu care ar trebui să mă lupt, dar nu prea o fac. Bun, să lăsăm asta. Înainte de a vedea care e treaba cu pricăjitul, o să spun că săptămâna trecută am făcut încă o încercare (a treia, căci sunt destul de perseverentă) de a vedea serialul „La casa del papel”, foarte lăudat de cei care l-au vizionat. Nu, nu am putut nici acum să trec de episodul doi. Și, ca să fiu sinceră, am văzut (de când cu pensionarea) și câteva seriale destul de „slăbuțe” (sau, mă rog, cu autori și scenarii pipernicite), însă am rezistat eroic până la final. Pentru că erau după o carte pe care am iubit-o sau cu o actriță/un actor care-mi place. În afară de cuvintele de azi, am găsit ceva despre zodia mea, BALANȚA, și nu am rezistat tentației de a „copia” textul (dar, scuze, nu mai știu de unde).

PRICĂJÍT, -Ă, pricăjiți, -te, adj. (Reg. și fam.) Care a rămas mic, nedezvoltat, care este insuficient dezvoltat; pipernicit. – V. pricăji. Sursa: DEX '09 (2009).

❤  Horoscop Balanță: Informații:

Culoare de bază: roz

Piatra: opal

Numere norocoase: 6 și 9

Ziua norocoasă: vineri

Culori norocoase: albastru pastel

Cel mai bun loc pentru succes: activități sociale

Cuvinte cheie Balanță:

Calități: sociabile, corecte, cooperante, diplomate, grațioase

Defecte: indecise, ranchiunoase, evită conflictele și își plâng de milă

Carismă/trăsături fizice: grațioase, atractive, constituție medie, trăsături rotunjite

Ce le place: armonia, să împartă cu cei din jur, gentilețea, să-și petreacă timpul afară, în natură

Ce nu le place: nedreptatea, violenta, obediența, persoanele necinstite

Când se simt cel mai bine: Când sunt într-un loc frumos, într-o companie plăcută. Fiind foarte sociabile, adoră sa fie înconjurate de oameni cu care să poată face diverse activități. 

NOTA MEA (încercând să fiu obiectivă): Cam 70% adevărat.

Cuvântul aleatoriu:

ZOP ssg [At: A I, 12 / E: ns cf mg záp] (Reg) Fuscel de scară.

sau

ZOB s. n. (Pop.) 1. Așchii rezultate în urma tăierii arborilor cu toporul, cioburi mărunte rezultate în urma spargerii unui vas de sticlă, de ceramică etc. Expr. A (se) face zob = a (se) sparge în bucăți mici, în fărâme; a (se) face praf. 2. Grăunțe de ovăz (amestecate și cu alte grăunțe) date ca hrană cailor. – Din bg., sb. zob.

Cuvântul zilei:

ISPISÓC, ispisoace, s.n. (Înv.) Hrisov, document vechi. – Din rus. spisok. Cheia alegerii: Bucureștiul a fost atestat documentar la 21 septembrie 1459. Sursa: DEX '09 (2009).

Gluma zilei:

În timp ce admiră câteva oase de dinozaur din Muzeul de Istorie Naturală, un turist îl întreabă pe gardian:
- Câți ani au?
Paznicul răspunde:
- Au 73 de milioane, patru ani și șase luni.
- Este un număr destul de exact, spune turistul. De unde le cunoști vârsta atât de precis?
- Ei bine, răspunde gardianul, oasele de dinozaur aveau șaptezeci și trei de milioane de ani când am început să lucrez eu aici și asta a fost acum patru ani și jumătate...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...