miercuri, 14 septembrie 2022

Oarece gânduri ale mele sunt în clasa 0

  

MOTTO: „Am descoperit că există patru feluri de elevi: prostul care rămâne prost, prostul care se transformă în înțelept, înțeleptul care devine prost și înțeleptul care continuă să fie înțelept.” (Martin Fischer)

 


Ați văzut, domniile voastre, ce titlu am „menit” eu pentru astăzi?! Mai întâi m vrut să neg că am gânduri care se simt ca un elev timid, prostuț și trist din clasa pregătitoare dar, din nefericire pentru mine, cam așa stă treaba în ultimele zece zile (chiar douăzeci, aș putea spune). Dar fac eforturi să-mi revin, să-mi ridic moralul, să fiu optimistă și mai blândă cu mine însămi sau măcar să mă mint așa de frumos încât să cred și eu. Înainte de cuvintele din dexonline.ro, unul tot de-acolo, dar care ține de „tema pentru acasă”:

MENÍ, menesc, vb. IV. Tranz. 1. A hotărî de mai înainte; a decide, a dispune; a destina, a sorti. ♦ Tranz. și intranz. A exprima o dorință în favoarea cuiva; a ura. (În credințe și superstiții) A predestina, a ursi. (Înv.) A prevesti, a prezice (ceva rău).  Expr. (Intranz.) A meni a bine (sau a rău) = a prezice lucruri favorabile (sau nefavorabile). 2. (În superstiții) A aranja bobii, cărțile etc. într-un anumit fel și a descânta pentru ghicit. A descânta, a vrăji. – Din sl. mĕniti. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul aleatoriu

SUFLEÓR, sufleori, s. m. Persoană care suflă actorilor, în timpul repetițiilor și al reprezentațiilor, replicile pe care urmează să le spună. – Din fr. souffleur. Sursa: DEX '09 (2009).

NOTA MEA: Un gând îmi „suflă” (și eu îi dau dreptate) cum că lui i se pare că acest cuvânt seamănă mult (poate că e și rudă) cu:
SUFLÉU, sufleuri, s. n. Preparat culinar asemănător cu o budincă, foarte pufos, făcut din legume, brânză sau fructe cu albuș bătut spumă. – Din fr. soufflé. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

DESISTÁ, desistez, vb. I. Tranz. (Jur.) A renunța la o acțiune sau la un drept care urma să fie valorificat pe cale de acțiune. – Din fr. désister. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1926 s-a născut Michel Butor, poet, romancier și eseist francez. E celebru pentru romanul său Renunțarea (La Modification), operă majoră a „noului roman”.

ALTĂ NOTĂ: Am găsit pe https://totuldespremame.ro/ un articol scris de Teodora Fințescu (redactor) și m-am lămurit oleacă cum e cu Clasa 0:

Deși au trecut câțiva ani de când clasa pregătitoare a fost încadrată în învățământul primar obligatoriu, există încă multe necunoscute legate de ceea ce se petrece în clasă pe perioada primului an de studiu. Din păcate, confuzii nu sunt doar în rândul părinților, ci și al dascălilor care, din dorința de a face cât mai mult, îi încarcă pe cei mici cu informații și inclusiv cu teme pentru acasă. Ceea ce, conform legii, este interzis. Clasa pregătitoare reprezintă o perioadă de trecere de la grădiniță spre școală, în care cei mici se acomodează cu noul mediu de învățare și, prin exersare, se pregătesc pentru începerea activității școlare. Materiile pe care le învață copiii în clasa pregătitoare sunt: Comunicare în limba română; Matematică și Explorarea mediului; Dezvoltare personală; Arte vizuale și Abilități practice; Muzică și mișcare; Educație fizică; Religie; Engleză.”

💣

Costel, Ionică și Vasilică au întârziat la prima oră. Diriginta i-a luat imediat la întrebări.

- De ce ați întârziat? Spune-mi, Costele!

– Am ajutat o bătrână să urce în autobuz.

– Foarte frumos, copii, așa să faceți și voi. Tu, Ionică?

– Păi, să vedeți, doamna dirigintă, și eu am ajutat bătrâna să urce în autobuz.

– Foarte frumos! Vedeți, copii, să luați exemplu. Vasilică?

– Și eu am ajutat bătrâna!

– Bine, bine, dar toți trei să ajutați aceeași bătrână?

– Da, doamnă, pentru că se-mpotrivea!

💣

- Eu nu vorbesc prea mult, zise profesorul de limba româna către elevul Ionescu. Când fac cu degetul așa, înseamnă că trebuie să vii la tablă.

- Nici eu nu vorbesc mult, domnule profesor, eu când dau din cap așa, înseamnă că nu vin...

💣

La reuniunea de 20 de ani de la terminarea liceului, unul dintre foștii elevi se adresează dascălilor:
- Stimații mei profesori, mă tot frământă o întrebare: chiar atât de imbecil eram, de mă tot lăsați mereu corigent?

- Vaaai, se poate, domnule ministru!?

💣
La școală, învățătoarea întreabă:

- Gigele, ce înseamnă compromisul?

- Doamna învățătoare, compromisul este atunci când tata vrea să meargă în concediu la munte şi mama la mare și, evident că mergem la mare, dar tata îşi poate lua schiurile cu el. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...