marți, 12 aprilie 2022

Oarece gânduri camuflate...

Sinonime obscuriza   MOTTO (?!): „A face haz de necaz = a-și ascunde necazul, făcând glume sau simulând voia bună.” 

 

De ce zic că astăzi (și nu numai astăzi) gândurile mele sunt camuflate? D-aia, pentru că nu le găsesc mai deloc, ascunse fiind prin cotloanele minții mele. Citind cuvintele din dexonline.ro, nu am descoperit nimic care să-mi facă gândurile să iasă la iveală, așa că am căutat o imagine pentru camuflaj, camuflare, a camufla și, după ce m-am enervat privind tot felul de ținute „războinice” de camuflaj, am găsit poza de mai sus. Deși bufnița e simpatică foc, nu prea cred că foarte rar folositele a obscuriza sau a obtenebra (aoleu și alelei) sunt așa de sinonime cu „a (se) camufla”. Mai degrabă ar fi:  a (se) ascunde, a (se) deghiza, a (se) masca, a (se) acoperi, a (se) disimula, a (se) preface. Și da, ce-am scris ca un fel de motto, nu e prea adevărat, nu am nicio intenție să-mi ascund necazurile (căci sunt la plural), adică nu le ascund de mine însămi, căci pe ceilalți nu-i interesează, iar azi nici măcar n-o să încerc să simulez voia bună. Mda. Și când te gândești că, de fapt, eu am venit aici să scriu ceva despre deosebirea dintre ȘTEVIE și STEVIE. Iată:

👀

„Mulți oameni încurcă ștevia românească cu stevia, fără să știe că cele două sunt două plante diferite. Din ștevie, românii fac diferite mâncăruri: ciorbe, mâncăruri scăzute cu carne sau chiar sarmalele. Stevia, în schimb, este un îndulcitor natural

Ștevia românească (Rumex patientia, Rumex alpinus) este o plantă angiospermă din genul Rumex, familia Polygonaceae. Alte denumiri populare ale șteviei sunt dragomir, urzica-raței, brustan, dragavei, dragaveică, crestățea, hrenuț, limba-boului și măcrișul-cucului. Este o plantă perenă, foarte răspândită în România, crește spontan primăvara, pe pășunile din zonele de deal și de munte, în jurul stânelor, în grădinile necultivate, scrie Wikipedia.

💣 P.S. Denumirile populare ale șteviei sunt absolut „delicioase”...
Stevia rebaudiana este o plantă din genul Stevia. Din frunzele de stevia dulce se obțin produse cu calitate de îndulcitori: frunze uscate, pudră și extract. Stevia rebaudiana este de 300 de ori mai dulce decât zahărul. Este acalorică și nu conține carbohidrați. Planta este de asemenea folosită ca îndulcitor principal în băutura carbogazoasă Coca-Cola Life.”
(Sursa:https://www.dcnews.ro/)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...