luni, 11 aprilie 2022

Gânduri cam nedumerite


            După ce ieri a plouat toată ziua, astăzi au apărut, timid, câteva raze de soare. Am profitat de ocazie și am mers repede să fac niște cumpărături. Întoarsă acasă, m-am așezat în fața laptop-ului, am „intrat” pe blogul meu și aici, gândurile acelea cam nedumerite din titlu, m-au întrebat, cu un ton plin de reproș: „Ce căutăm noi aici? Hm? De ce ai vrut să venim?” Cam aveau dreptate, chiar nu știu de ce am venit „aici”. Cuvintele din dexonline.ro nu mi-au dat nicio idee, dar căutând altceva pe Internet, am dat de poza de mai sus. De la ea m-am dus la articolul în care apărea și apoi, nu doar ca să mă aflu în treabă, ci pentru că mi s-a părut destul de interesant, am citat un fragment din el. Dacă domniile voastre vor să citească în plus, să meargă la „sursă”...

👀

„Platforma Satele din România a postat pe contul de Facebook două fotografii inedite din 1938, cu imagini de la sărbătoarea de pe Muntele Găina, unul dintre evenimentele tradiționale ale Munților Apuseni. Imaginile surprind frumusețea costumelor populare ale participanților. Una dintre fotografii arată un grup de fete, venite „la măritat”. (...) Sărbătoarea de pe Muntele Găina reprezenta un moment important pentru moți, care se adunau de pe munți pentru a se vedea și a socializa. Din cauză că în Apuseni, gospodăriile erau izolate, momentul era important și pentru tinerii care doreau să se căsătorească. Putea fi prilejul de a-și găsi perechea, motiv pentru care a primit numele de „Târgul de fete”. (...) Se spune că târgul există încă de când poporul proslăvea Soarele. Era o întâlnire a tuturor muntenilor risipiți pe văi, dornici să aducă mulțumire marelui astru pentru roadele pământului. (...) Mai târziu, marele platou de la Găina a devenit locul unde se strângeau locuitorii din peste 80 de sate ale Apusenilor, pentru schimb de produse.” (Sursa: https://alba24.ro/)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...