joi, 28 aprilie 2022

Gânduri pierdute pe drum...

MOTTO: „Cuvintele sunt cu adevărat mijlocul de comunicare cel mai puțin eficient. Ele sunt cele mai expuse la interpretări greșite şi cel mai adesea prost înțelese.” (Neale Donald Walsch)


Iar am „plonjat” dintr-o zi de vară, cum a fost cea de ieri, într-una de toamnă târzie, adică cea de azi. E frig și plouă, plus că un „stol” de gânduri negre se îndreaptă hotărâte spre aeroporturile minții mele. Primul impuls al meu a fost să fac un fel de „lockdown” (cum îi zic ăștia, mai cu ifos, carantinei, cuvânt care mai înseamnă și „închidere în celule”), dar pe urmă am cugetat și m-am hotărât să mă mulțumesc cu un control mai riguros al gândurilor. Nu au trecut de „punctul de control” decât vreo trei (sau patru) gânduri și acelea sunt, în ordine: despre citatul de mai sus, despre cartea pe care îmi propusesem ieri să o „analizez”, despre pierderi și despre citatul cu care voi încheia această postare. Păi, s-o iau pe rând...

☝  Am constatat și eu (cam des, din păcate) că „materialul didactic” cel mai folosit de mine, cuvintele, este deseori interpretat de fiecare cum vrea. Am ajuns foarte greu la „stadiul” de a nu-mi mai păsa de acest lucru.

☝ Cartea, cum am spus, se numește „Le Roman de Renard”, e în limba franceză, autoare este Odille Larrieu, acuarele și desene de F. Lorioux. A apărut în anul 1925 la Librairie Hachette, Paris, și a fost premiată de Academia Franceză. Nu mai știam că o am în bibliotecă, nu știu nici de unde o am, iar dedicația de pe prima pagină nu prea mă lămurește: „Jean Chabal á son cher ami Buțu. 24 décembre 1930”. Asta e, am o carte care va împlini în curând o sută de ani și mă bucur.

☝ Gândurile pe care le-am pierdut „pe drum” nu le mai știu, așa că...

☝ Citatul care urmează mi-a plăcut la nebunie. Întâi am fost sceptică la citirea lui, apoi autoironică, apoi am făcut toate eforturile de a-l persifla, dar acum am ales să îl privesc cu seriozitate și, mai ales, cu multă speranță:
Undeva, în lume, cineva știe cuvintele pe care tu acum ai vrea să le auzi.” (Massimo Bisotti)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...