joi, 14 aprilie 2022

Gânduri cam ostenite...

În loc de MOTTO: „Unde dai și unde crapă.” (Proverb românesc)

 

Mai toată dimineața mi-am dedicat-o azi grădinii. Am muncit destul de molcom, cu „pauze lungi și dese”, dar tot ostenită sunt. Iar gândurile mele, tot așa. Și nici măcar n-am găsit „cheia marilor succese”. Mai degrabă am obținut câteva firave „succesuri”. Chiar nu voiam să scriu ceva pe blog, dar am văzut că Domnul Google a pus azi un doodle (da, am vrut să rimeze) ce zice: „Celebrăm Peștera Son Doong”. Foarte bine, mi-am zis, ia să vedem noi despre ce-i vorba și să scriem și două-trei vorbulițe (cu mențiunea că verbul folosit de cei de la Google are în română următoarele sensuri:

(A) CELEBRÁ, celebrez, vb. I. Tranz. 1. A săvârși cu solemnitate un act de însemnătate publică sau privată, în special o căsătorie; a oficia. 2. A sărbători (aducând elogii) un eveniment însemnat, o persoană etc. – Din fr. célébrer, lat. celebrare. Sursa: DEX '09 (2009).

👀  Păi, să vedem...


Parcul Național Nha-Ke Bang din Vietnam găzduiește cea mai adâncă peșteră din lume, un loc pe care puțini oameni l-au vizitat. Peștera Son Doong se traduce prin Peștera Râului din Munte, pentru că are un râu subteran ce trece prin interiorul său. Peștera s-a format acum trei milioane de ani, dar a fost descoperită recent, în anul 1990, de un localnic pe nume Ho Khanh. În 2010, experții de la British Caving Research Association au început explorarea peșterii, iar în 2013 a fost deschisă publicului pentru prima dată. (...) Camera principală a peșterii are dimensiuni impresionante, întinzându-se pe o lungime de cinci kilometri, având o înălțime de 200 de metri și o lățime de 150 de metri. Ecosistemul Peșterii Son Doong este unic, având propriul climat, cu nori care se formează în interior. Tot în interiorul peșterii se găsește cea mai mare stalagmită descoperită vreodată, având o înălțime de 80 de metri. Tavanele prăbușite au creat așa-numitele doline, deschideri care au permis dezvoltarea de microorganisme unice care trăiesc în întuneric.”

(Sursa:https://blog.eturia.ro/)

  • Pestera Son Doong

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...