luni, 30 martie 2020

Gânduri prin grădină...

Lucrarile de primavara in gradina. O lista de prioritati • Casa și ...     

MOTTO:
Să plantezi o grădină înseamnă să crezi în ziua de mâine!” (Audrey Hepburn)



După cum se vede, domniile voastre, am găsit azi o imagine sugestivă cu de-ale grădinăritului, am pus un motto la fel de sugestiv și „motivațional”, adică vorbele unei actrițe pe care m[rtuisesc că o ador și, după ce o săscriu aici ce am de gând să scriu, o să ies să grădinăresc oleacă. Deci, cuvintele de luni:


CUVÂNTUL ALEATORIU:
PAMFLET sn [At: STAMATI, D. / Pl: ~e / E: fr pamphlet] 1. Specie literară în versuri sau în proză, în care autorul înfierează anumite tare morale, concepții retrograde, trăsături de caracter ale unei persoane etc. Si: (înv) paschil, paschindă. 2.(Pgn) Scriere cu caracter satiric. Sursa: MDA2 (2010).

CUVÂNTUL LUNII: CARANTINĂ.

CUVÂNTUL ZILEI:
GHERIDÓN, gheridoane, s. n. Măsuță rotundă cu unul sau cu trei picioare. – Din fr. guéridon. Sursa: DEX '09 (2009).
Cheia alegerii: S-a născut, în 1926, Ingvar Kamprad, om de afaceri suedez, fondatorul lanțului de magazine de mobilă IKEA.


POEZIA ZILEI:
„Cunosc demult o blândă ţară veche:
Se-nvecina cu basmul şi balada,
Avea mai gingaș sufletul ca nada,
Iar inima mai pură ca zăpada
Şi milostivă fără de pereche.
Ca să-ţi încerce multa bunătate,
O, ţara mea mâncată de jivine,
Pe drumurile-ţi albe-n triste sate,
Cu traista lui de cerșetor în spate,
Azi iar colindă Dumnezeu prin tine.”
(Vasile Voiculescu, „Cerșetorul”)

BANCURILE ZILEI:
Cascadorul către actor:
– Începând de azi, eu voi face, în locul dumneavoastră, scenele cele mai periculoase.
– Perfect! Atunci, te rog, du-te acasă la mine şi spune-i soției că diseară vin târziu...
&
Un țigan își conducea Merțanu’ şi, deodată, face pană de cauciuc. Se dă jos din mașină să schimbe roata. Un alt ţigan apare şi îl întreabă:
– Ce faci aici, mânca-ţi-aş?
– Păi, scot roata.
Atunci al doilea țigan sparge iute parbrizul şi-i spune, satisfăcut:
– Gata, frate, atunci eu iau casetofonul!
&
O tipă, venind de la serviciu, vorbește la telefon cu soțul ei:
- Mă îndrept către supermarket, spune-mi, vrei ceva?
- Draga mea, vreau un scop în viața mea, caut îmbogățirea și împlinirea sufletului meu. Vreau să mă conectez cu Dumnezeu și să descopăr spiritualitatea din mine...
- Bine, bine, fii mai clar: „Ursus” sau „Ciuc”?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...