marți, 25 octombrie 2022

M-am întâlnit cu niște gânduri

 

În loc de motto:
O poveste turcească spune că a fost odată o vrăbiuță care, atunci când tunetul vestea furtună, se culca pe pământ și-și ridica piciorușele spre cer.
- De ce faci asta, a întrebat-o vulpea?
- Ca să ocrotesc pământul, care adăpostește atâtea viețuitoare! a răspuns vrăbiuța. Îți dai seama ce s-ar întâmpla dacă s-ar prăbuși cerul? Așa că ridic picioarele ca să-l sprijin.
- Și crezi că poți să sprijini cerul ăsta uriaș cu piciorușele tale prăpădite?!
- Fiecare cu cerul lui, a spus vrăbiuța
.”
(Jean-Claude Carrière – „Cercul Mincinoșilor. Povești filosofice din toată lumea”)

 

      Primul gând cu care m-am întâlnit azi era supărat pe mine că nu mi-am făcut timp să termin cartea lui Jean-Claude Carrière, „Cercul Mincinoșilor”, deși mi-am propus asta de multă vreme. Al doilea gând, care „ținea cu mine”, a fost că toate lucrurile se întâmplă la timpul când trebuie să se întâmple, deci reiau acum citatul care mi-a plăcut mult și în care, ca să zic așa, mă regăsesc. Un al treilea gând m-a îndemnat să caut ceva despre autorul pomenit, dar nu am avut răbdare și m-am oprit doar la această scurtă prezentare făcută de Wikipedia: „Jean-Claude Carrière (1931-2021) a fost un scenarist renumit (nominalizat pentru creațiile sale de două ori la „Oscar”), scriitor și actor francez. A colaborat frecvent cu Luis Buñuel. A fost președintele școlii „La Fémis”. Gândul următor mi-a reamintit că mai am și altele de făcut, așa că am căutat împreună cuvintele de marți:

Cuvântul aleatoriu:

DIATERMÁN, -Ă, diatermani, -e, adj. (Despre corpuri, medii) Care posedă o bună conductibilitate termică. [Pr.: di-a-] – Din fr. diathermane. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

KABIL, -Ă, kabili, -e, s.m. și f. (La pl.) Populație din regiunile muntoase ale Algeriei; (și la sg.) Persoană aparținând acestei populații. – Din fr. Kabyle. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Idir s-a născut în anul 1945. A fost cântăreț, compozitor și muzician algerian, un adevărat monument al culturii kabile.

Și, adaug eu:

Hamid Cheriet, mai cunoscut sub numele său de scenă Idir, a fost un cântăreț, compozitor și muzician algerian. Denumit „Regele muzicii amazighe”, el este considerat una dintre cele mai importante figuri moderne ale culturii, istoriei și luptei algeriene și amazigh (berbere).” Wikipedia (Engleză).

 

Glumele zilei:


Într-un restaurant de lux, un muzician se apropie de masa lui Bulă și-l întreabă:
- Dumneavoastră ați cerut ceva de Mozart?
- Nu, eu am cerut o ceafă de porc.
((()))

Poliţistul către şofer:

- Vă rog să coborâți din mașină!

Șoferul:

- Sunt prea beat, urcă tu!
((()))
Ora șase dimineața. Într-o florărie nonstop intră un tip bine îmbrăcat, dar cu niște semne de om nedormit şi obosit:

- Vă rog să-mi daţi un buchet de flori pentru soţie. Mai frumoase… 

Apoi, gândindu-se un pic, adaugă:

- Şi să fie mai moi, vă rog!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...