marți, 18 octombrie 2022

Am gânduri ce mă tratează cu condescendență

  

MOTTO: „Munca este ceea ce omul este obligat să facă. Distracția este ceea ce omul nu este obligat să facă.” ( (Mark Twain)

 

      Destul de ostenită după vreo trei-patru ore de robotit pe-afară, am venit un pic la blog, pentru relaxare. Una dintre munci a fost adunatul frunzelor uscate (dar nu cu roaba, ca în imagine, ci cu un coș mare de plastic). Sosită la blog, am văzut titlul „predestinat” și mi-am dat seama că, iată, azi chiar se potrivește cu STAREA mea. Și că gândurile mele (aș zice, cam în proporție de 85%) mă priveau cu condescendență (referindu-mă aici la primul sens al cuvântului), pe când celelalte au ales cel de-al doilea înțeles, ăla peiorativ. Nu le-am dat atenție niciunora (căci acum chiar nu-mi pasă) și am căutat cuvintele din dexonline.ro. Dar, mai întâi...

CONDESCENDÉNȚĂ, condescendențe, s.f. Purtare plină de considerație și de bunăvoință față de cineva; respect, amabilitate, deferență.♦(Peiorativ) Aer de superioritate, infatuare, aroganță. Din fr. condescendance. Sursa: DEX '09 (2009).

CUVÂNTUL ALEATORIU:
ANTROPOPATÍSM s.n. Atribuirea de însușiri psihice și de stări afective specific umane animalelor sau obiectelor neînsuflețite. Din fr. anthropopatisme]. Sursa: DN (1986).

CUVÂNTUL ZILEI:

REVENDICATÍV, -Ă, revendicativi, revendicative, adj. Care revendică un bun, un drept cuvenit; care face o revendicare, care cuprinde o revendicare. Din fr. revendicatif. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1968, atleții americani Tommie Smith și John Carlos, câștigători ai medaliilor de aur, respectiv bronz, în proba de 200 de metri sprint, la Jocurile Olimpice de la Mexico City, sunt excluși din lotul american și din Satul olimpic. Decizia a fost luată după ce, la ceremonia de înmânare a medaliilor, cei doi protestaseră față de situația populației de culoare din SUA, făcând salutul specific organizației Black Power.

GLUMA ZILEI:

Doi polițai patrulau prin cartierul inginerului Ionescu. Îl văd pe domnul inginer că iese cu gunoiul pe la miezul nopții. Un polițai zice:
- Ghiță, uite un spion!
- Nu, șefu', e unu' cu gunoiu'!
- Ba e spion! Mă duc să-i cer actele.
Se duce „organul” la domnul inginer:
- Actele dumneavoastră, vă rog!
- Ce acte, dom'le, am ieșit cu gunoiu'!
- Ești spion! Trebuie să mergi la secție.
- Dom'le, sunt inginerul Ionescu, stau în blocu' ăsta, la apartamentul 8.
- Ghiță, du-te la asociație și verifică!
Se duce Ghiță și vine fugă înapoi:
- Nu locuiește niciun inginer Ionescu la apartamentul 8.
Merg ei la secție, inginerul tot face gălăgie și susține că stă la apartamentul 8. Îl mai trimite șefu' pe Ghiță încă o dată la asociație să mai verifice, același rezultat: niciun inginer Ionescu la apartamentul 8. A două zi de dimineață, apare șeful Poliției, vecin de scară cu inginerul Ionescu. Aude povestea, își cere scuze, și îl eliberează pe inginer. Acesta merge supărat direct la asociație. Administratorul nici nu-l lasă să deschidă gură:
- Domnu' Ionescu, aveți probleme! V-a căutat poliția de două ori, da' le-am spus că nu stați aici...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...