vineri, 7 octombrie 2022

Câteva gânduri care clocotesc la foc mic

 alfanumeric

                                         (© imagine Ramona)


MOTTO: „Văd totul perfect: există două situații posibile, în care cineva poate face ori una ori alta. Opinia mea sinceră și sfatul meu prietenesc este acesta: și dacă o faci, și dacă n-o faci, în ambele cazuri vei regreta.” (Søren Kierkegaard)

 

     Probabil că atunci când am „inventat” cele zece-douăsprezece titluri în avans aveam niște gânduri care clocoteau la foc mic. Adică, nu probabil, sigur. Nu mai știu acum de ce, dar în ultimii ani nu am dus deloc lipsă de prilejuri de a-mi face nervii ferfeniță. Și de a mă indigna și enerva. Dar azi chiar sunt calmă, gândurile încearcă și ele să fie cât mai calme și, căutând cuvintele din dexonline.ro, m-au rugat să împrumutăm iar imaginea de acolo, pentru că declarația este valabilă și pentru noi. Chiar iubim dexonline-ul, e un prilej minunat pentru noi de a învăța ceva nou, de a ne reaminti câte un cuvânt, ne amuză uneori, însă mereu ne dă idei pentru câte o postare. Cred că v-ați dat seama, domniile voastre, că nu folosesc pluralul majestății, ci mă refer la mine și la gândurile mele. Imaginea se referă la cuvântul zilei:

💬 ALFANUMÉRIC, -Ă, alfanumerici, -ce, adj. (Tehn.; despre indicații) Care este exprimat prin intermediul literelor și al cifrelor. – Din fr. alphanumérique. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1952, americanii Joseph Woodland și Bernard Silver depun primul brevet pentru codul de bare.

Cuvântul aleatoriu:
MIȘUNEÁLĂ, mișuneli, s. f. (Rar) Mișunare. – Mișuna + suf. -eală.
MIȘUNÁRE, mișunări, s. f. (Rar) Faptul de a mișuna; aglomerație, mișcare, forfoteală, mișuială, mișuneală. – V. mișuna.
MIȘUNÁ, pers. 3 míșună, vb. I. Intranz. (Despre ființe) A umbla de colo până colo; a forfoti, a viermui, a se foi2, a colcăi, a mișui. – Cf. mișină.(Sursa: DEX '09).

P.S. Sunt sigură că domniile voastre știu deja asta, dar eu adaug mai jos cele zise de Wikipedia despre autorul citatului pe care l-am pus drept motto:

💭 Søren Aabye Kierkegaard (n. 5 mai 1813, Copenhaga, Danemarca-Norvegia – d. 11 noiembrie 1855, Copenhaga, Danemarca) a fost un filosof, scriitor și teolog danez din secolul al XIX-lea. Prin concepția sa filosofică asupra constrângerii omului de a-și alege destinul, a exercitat o influență hotărâtoare asupra teologiei și filosofiei moderne, în special asupra filosofiei existențiale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...