vineri, 14 octombrie 2022

Câteva gânduri care vor să intre în șomaj

      Păi, cum să spun, chiar dacă titlul e scris de mine acum vreo trei săptămâni, reușește să fie de actualitate. Unele dintre gândurile mele chiar au intrat în șomaj și refuză să mai fie puse la muncă. Și-au găsit un moment tare curios („prietenii știu de ce”). Noroc că prin minte îmi trec o groază de alte gânduri, iar astea sunt destul de hărnicuțe. Azi, în timp ce „rezolvam” un puzzle (acțiune care îmi place aproape la fel de mult ca și dezlegatul rebusurilor), mi-am amintit ce sâcâită eram la început de faptul că terminarea unui puzzle era, ca să zic așa, cronometrată, iar alături de el era un fel de top al celor mai rapizi „concurenți”. Eu eram mereu ultima, la diferențe de timp astronomice față de ceilalți. Mda, toată viața mea am dat greș când era vorba de o „cursă contra cronometru”, la teze, examene sau la alte încercări ale vieții. Adăugându-se la timiditatea mea, această fobie pentru lucratul sub presiune m-a făcut să mă comport ca o curcă beată (sau, mai plastic, ca o găină fără cap) și să pierd astfel câteva trenuri. Asta e. Pe urmă, am descoperit că, dacă setezi numărul de piese ale unui puzzle la ce valoare vrei tu, nu mai intri în niciun concurs. Așa, da. Sunt relaxată acum, pot să zăbovesc cât vreau eu pe imaginea respectivă și, culmea, am rezultate mult mai bune. Să trec la cuvintele din dexonline.ro

CUVÂNTUL ALEATORIU:

PALUDRÍNĂ s. f. preparat farmaceutic, pulbere albă cu gust amărui și fără miros, contra paludismului. (< fr. paludrine). Sursa: MDN '00 (2000). Deci: PALUDÍSM n. Boală contagioasă provocată de un hematozoar, introdus în organism prin înțepătura țânțarului anofel, și manifestată prin temperatură înaltă și prin frisoane repetate la intervale regulate; friguri; malarie. /<fr. paludisme. Sursa: NODEX (2002).

CUVÂNTUL ZILEI:

FERVÉNT, -Ă, fervenți, -te, adj. (Despre oameni) Care pune pasiune în ceea ce face, care lucrează cu ardoare; înflăcărat, pasionat, zelos. ♦ Care exprimă, trădează înfocare, pasiune, zel. Dragoste ferventă. – Din fr. fervent, lat. fervens, -ntis. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În 1964 Premiul Nobel pentru Pace îi era atribuit lui Martin Luther King.

CITATUL ZILEI:

Frumusețea e pretutindeni, chiar și în lucrurile mici. Dar nu toți o pot vedea.” Confucius

BANCURILE ZILEI:

Doi prieteni stau de vorbă la o bere:

- De o bucată de vreme, nevastă-mea umblă prin casă așa cum a venit pe lume.

- Dezbrăcată?

- Nu, urlând!

)(

Într-un bar, intră un tip foarte mulțumit:

- De băut la toată lumea. Fac cinste! Mi s-a născut un fiu!

- Felicitări! Ce greutate?

- 4 kilograme!

- Lungime?

- 53 centimetri!

- Cum se simte soția?

- Ea încă nu știe!

)(

Discuție între două blonde :

- Ai citit vreodată Shakespeare?

- Nu, cine l-a scris?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...