duminică, 16 octombrie 2022

Gânduri despre ciori vopsite

MOTTO: „Sinceritatea nu este o trăsătură de caracter, ci o expresie a inteligenței. Sinceritatea este un act de cunoaștere, și, ca orice act de cunoaștere, este și un act de creație.” (Teodor Mazilu)

 

 

(Sursa: cotidianul.ro/ caricatură Ando)


       Cred că atunci când am „inventat” titlul ăsta, cu câteva săptămâni în urmă, mă gândeam cu obidă la politica românească și „traseiști”, la guvernanți, la tupeul și nerușinarea lor, la minciunile și manipulările vehiculate de mass-media și la alte chestii supărătoare. Ei bine, azi e duminică, vreau să fiu calmă, deci mai zic în minte o rugăciune și mă ocup liniștită de cuvintele din dexonline și de expresia din titlu. Și, poate, de niște glume...
      💬 „A umbla cu cioara vopsită”
      „Se pare că nu se știe exact cum a apărut această expresie. Însă, în Maramureș se spune că era un obicei ca cineva să vopsească o cioară împăiată și să meargă dintr-o casă în alta, să danseze și să cânte. Prin urmare, lumea a înțeles că cioara vopsită era, de fapt, o încercare de a prezenta o situație ca fiind cu totul și cu totul altceva. Potrivit dicționarului limbii române, această sintagmă se definește prin „a fi necinstit”, „incorect”, „a minți”. Deci, expresia atrage, de fapt, atenția unei persoane cum că minte cu nerușinare și încearcă să înșele interlocutorul. Practic, atunci când ți se adresează o asemenea expresie, să fii sigur că cineva te acuză că încerci să păcălești pe cineva.” Sursa:https://substantial.ro/

Cuvântul aleatoriu:

POCÂNZÉU, pocânzei, s.m. (Reg.) Persoană care are anumite atribuții în timpul unei nunți țărănești; vornicel. – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

MERÍNDE, merinde, s.f. Hrană (rece) pe care o ia cineva când pleacă la drum sau la lucru; p. gener. alimente, hrană, mâncare. Lat. merenda. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Ziua mondială a alimentației (ONU).

      ☺ Glume:

Astăzi, la supermarket, am văzut o femeie care se chinuia să parcheze o mașină.
– Vreți să vă ajut și s-o parchez eu?, am întrebat-o politicos.
– Nu, mulțumesc, mi-a răspuns.
– Sunteți sigură?, am întrebat-o din nou, după vreo 45 de minute, când am ieșit cu cumpărăturile.

&

Un tip sună la o emisiune, la radio, ca să ceara părerea unui psiholog:
– Domnule doctor, am și eu o întrebare. Cum îi spui soției, în mod diplomatic, că s-a îngrășat?
Psihologul ascultă întrebarea și apoi îi răspunde:
– Spuneți-i: „Când te-am cunoscut erai ca o floare, acum ești ca un buchet”.

&

– Iubitule, ai încredere în mine, nu?
– Da, draga mea, normal!
– Știi că niciodată nu te-aș minți!
– Evident!
– Ei bine, un stâlp de metal m-a atacat când parcam mașina la Mall.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...