marți, 11 august 2020

Noapte albă prin gânduri


    Până încep „muncile” prin grădină, am venit repede aici, la blogul meu, pentru că și astăzi am mai aflat ceva interesant, pe care mă grăbesc să-l împărtășesc cu cei care-mi citesc postările. Mi-am amintit că se spune „a face noapte albă” (nu că eu aș avea problema asta, pentru că dorm ca un prunc), și iată de unde provine expresia asta:

 

   „Poate v-ați pus întrebarea de unde vine aceasta expresie. Cea mai răspândită explicație este că noaptea albă nu se referă nicidecum la luminile rămase aprinse seara, ci la ritualul provenind din Evul Mediu al înălțării la rangul de cavaler a tinerilor, arată Direct Matin. Expresia face trimitere la noaptea de dinaintea ceremoniei în timpul căreia tinerii pretendenți, cu vârste între 17-21 de ani, erau înnobilați cavaleri. Pentru aceasta, ei trebuiau să îmbrace o tunică albă, simbolizând iluminarea spirituală, să-și „petreacă” noaptea într-o biserică sau capelă, fără să doarmă și să mănânce, dedicându-se exclusiv rugăciunilor, până a doua zi dimineața. Mai târziu, prin extensie, poporul a preluat principiul fundamental al nopții albe a cavalerilor, pentru a invoca o insomnie de lungă durată.” (Sursa: https://ziare.com/magazin/inedit). 

 

   Și, pentru că tot nu m-am mai plimbat de multă vreme decât prin grădina proprie (și nici nu cred că mă voi plimba prin alte locuri în viitorul apropiat), ia să vedem împreună cum sunt „nopțile albe” (într-o altă versiune și cu alt sens)...


Ce înseamnă „nopțile albe”?
Pe scurt, aceasta este perioada când soarele dispare de pe orizont pentru un timp foarte scurt și, din cauza aceasta, afară este mereu luminos.

De ce nopțile albe au loc în Sankt Petersburg?


La începutul verii, la latitudinile mai sus de 60 de grade, soarele dispare de pe linia orizontului doar la 6 grade. Această poziție a soarelui se numește „apus civil”, iar cerul rămâne luminos pentru cea mai mare parte a nopții. Datorită poziționării orașului Sankt Petersburg, acesta este unul din locurile perfecte pentru a urmări acest fenomen minunat.

Pe lângă Sankt Petersburg, în Rusia, fenomenul nopților albe poate fi observat în: Finlanda, Suedia, Norvegia, Danemarca, Islanda, Canada si Alaska (SUA). (Sursa: https://vizarusia.ro/).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...