miercuri, 12 august 2020

Nici tihnă, nici tehnă în gânduri

 

 MOTTO: „Ideile vin de la orice.” (Alfred Hitchcock) 

 

     Afară tună, se pregătește de o ploaie furtunoasă. Bine, ce să zic, așa s-a „pregătit” și ieri, alaltăieri, dar nu s-a întâmplat mai nimic „ploios”, a fost un pic de „gălăgie” și pe urmă a ieșit soarele. Oricum, eram la ora de odihnă (sau TIHNĂ) și m-am uitat un pic la „cuvintele zilei” ce s-au perindat de când nu prea am mai „vizitat” dexonline.ro. Cuvântul de azi (care seamănă cu TIHNĂ, dar n-are nicio legătură cu înțelesul acestui cuvânt) este:

TÉHNĂ s. v. intrigă, mașinație, uneltire. Sursa: Sinonime (2002)
Cheia alegerii: S-a născut, în 1930, George Soros, economist, activist politic, filantrop și om de afaceri miliardar american, originar din Ungaria. Soros este ținta predilectă a adepților teoriei conspirației, care îl acuză de orchestrarea și finanțarea în secret a diverse campanii politice, la nivel local și global. 

   Ca și virgula, accentul sau majuscula, o literă schimbată într-un cuvânt poate avea urmări din cele mai uimitoare. Nu aprofundez acum ideea, căci sunt prea supărată pe mine, din cauză că dintre cuvintele din ultimele zece zile mult prea multe îmi sunt necunoscute. Iată-le:


(A) distona

Lesnicios
Sarcasm

Scrânciob

Teratoid
Celuit

Gloriolă

Bruschețe

Beri-Beri

Tehnă

    Ca să-mi treacă supărarea, mi-am pus imaginația la lucru și am plecat la mare. Frumos. Cald. Nisip. Valuri. Băuturi răcoritoare. Mă rog, domniile voastre sunteți liberi să vă închipuiți ce doriți. Deci, la mare:

   

   Pe urmă, m-am plimbat, împreună cu gândurile mele (sau, cum susțin acestea, ele s-au plimbat cu mine), la munte. Cărări  misterioase, aer ozonat, brazi, liniște, răcoare. Deci, la munte:

 

    Când am revenit din aceste voiaje imaginare (care au durat ceva timp), mi-am zis, cu mare „înțelepciune”: „Hai, că nu prea plecai tu nici când nu ne amenința scârba asta de virus, nu te mai iluziona, mai bine odihnește-te acasă!” Așa că o să „fur” ideea asta, întâlnită pe Internet și o să-mi creez o ZONĂ DE ODIHNĂ în grădina mea, la Domnești...

 

BANCURI:

 

 - Ioane, tu știi ce-i ăsta?

– No, ce-i, mă,  Gheorghe?

– Benoclu, bă! Vezi cu el până departe. No, aseară te-am văzut făcând dragoste cu nevastă-ta...

– Du-l, bă, înapoi, că-i defect, eu aseară am fost la Baia Mare.

 &

 Un pilot, un marinar şi badea Gheorghe stăteau de vorbă. Pilotul spune:

– Eu, când aterizez, îmi sun nevasta şi o avertizez că am ajuns. Ca să nu am probleme!

Marinarul, la fel:

– Când acostează nava, dau telefon acasă, ca să nu am neplăceri!

Badea Gheorghe tăcea. Amândoi au sărit pe el cu întrebările:

– Cum, tu nu faci la fel, ca să nu ai probleme?

La care el zice:

– Nu, eu bat la ușă ş-apăi mă duc la geam! N-o scăpat niciunu' până amu!

 &

 În tramvai, badea Gheorghe, din greșeală, calcă o doamnă pe picior. Aceasta, indignată, zice:

– Animalule!

La care badea zice, calm:

– No, te pomenești că 'mneata ăi fi plantă…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...