duminică, 9 august 2020

DOUĂ GÂNDURI

Hoodie LA TATI NI-I GREU - Tshirt factory  

  
   MOTTO: O singură dată am rămas fără cuvinte: atunci când un om m-a întrebat: „Cine ești?” (Khalil Gibran)

    Primul gând de astăzi, gând de foarte de demult (și notat pe-un carnețel), a fost să mă lămuresc un pic cum e cu numele acestui „filosof și prozator, poet și eseist libanez”, ale cărui scrieri mi-au încântat, în câteva rânduri, mintea și sufletul: este Khalil sau Kahlil Gibran? Și m-am lămurit:

Gibran Kahlil Gibran (Jubran Kahlil Jubran, Djubran Kahlil Djubran, cel din mijloc fiind numele tatălui; Arabă :جبران خليل جبران (...) (n. 6 ianuarie 1883, Bsharri, Liban – d. 10 aprilie 1931, New York, SUA) a fost un filosof și prozator, poet și eseist libanez, unul dintre romanticii târzii ai literaturii arabe. (...) A scris în arabă (cu numele întreg) și în engleză (renunțând la primul din cele trei componente). Din 1918, la sfatul profesorului său de engleză, a schimbat și grafia din Khalil în Kahlil (...) (Wikipedia).
    Al doilea gând pe ziua de azi, pe care am bănuiala că deja l-am mai împărtășit aici, pe blog (adică al doilea pe care o să-l scriu acum, căci mai am și altele, „de rezervă”), este de fapt o parafrazare a ceea ce zicea, acum câțiva ani buni, nepoata de trei-patru ani a unei prietene, atunci când era trimisă să aducă mai multe lucruri: „Știi ceva, mie să nu-mi spui mai mult de două...” Așa și cu gândurile mele de aici, de pe blog, voi încerca să fie mai puține (cam două), ca să nu se înghesuie, și să le pot scrie cât pot eu de „citeț”...


   Bonusurile de azi: o poezie de Kahlil Gibran, numită „Despre inimă” și, inevitabil, câteva glume:


Eşti liber sub soare, sub lună şi sub stele;
eşti liber chiar şi atunci când nu există nici soare,
nici lună şi nici stele;
însă eşti sclavul celui care te iubeşte,
căci te iubeşte,
şi sclavul celui pe care îl iubeşti,
căci îl iubeşti.


@

Două prietene stau de vorbă:
- Am auzit că aseară ai fost la concert cu soţul tău. Ce ai ascultat?
- Ce să ascult, dragă? Aceleași şi aceleași povești: Vasilescu iar s-a îmbătat, Popescu a păgubit banca de o sută de milioane de lei, Ioneasca s-a ales de la amant cu o blană nouă, Georgeasca a născut gemeni, dar nu se ştie cine-i tatăl...
- Da, într-adevăr, draga mea, grozav spectacol. Ce rău îmi pare că nu am fost şi eu!

@

Un magnat îi telefonează soţiei:
- Scumpa mea, ţi-am trimis un Ferrari şi un Picasso. Le-ai primit?
- Da, iubitule, le-am primit! Dar care este Ferrari şi care Picasso?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...