joi, 20 august 2020

Gânduri puse pe note


     Printre picături (și la propriu și la figurat), am ascultat azi câteva cântece ale trupei TAXI (care rămâne printre preferatele mele în ale muzicii ușoare). Nu am vreme să spun mai multe, decât că aveam astăzi de gând să înșir aici cele mai frecvente „exprimări greșite” ale noastre, adică cei ce am avut norocul să fim vorbitori ai frumoasei limbi române. Prima astfel de greșeală de pe listă era „ca și”. De-aici, m-am dus cu gândul la cântecul cu același nume al celor de la TAXI și apoi, iată, am căutat textul și-l redau mai jos:


(Vorbit:)

Dragii moşului, veţi asculta acum povestea lui “ca şi”:

A fost odată ca şi niciodată o ţară populată de păsări.

Într-o seară, la o emisiune moderată de o potârniche, fu invitat un canar.

La un moment dat , potârnichea îl întrebă:

-Dvs, ca canar,ce părere aveti despre situaţia din ţară?

Canarul, sesizând cacafonia, răspunse:

-Eu, ca şi canar, cred că nu e bună.

Din acea seară, dragii moşului, toate pasările...

Mă rog, aproape toate pasările îl iubiră pe “ca şi”.

Şi acum, cântecul, pentru că este o poveste cu cântec:


Multă lume îl iubeşte pe "mă risc”,

Multă lume îl iubeşte pe “am decât”,

Dar, şi mai şi, lumea îl iubeşte pe “ca şi”.


Multă lume îl iubeşte pe “se merită”,

Multă lume îl iubeşte pe “enorm de mult”,

Dar şi mai şi, da, lumea îl iubeşte pe “ca şi”.

Ca şi, ca şi, ca şi, ca şi…,

Lumea îl iubeste pe “ca şi”.


Multă lume îl iubeste pe “de preferabil”,

Multă lume îl iubeşte pe “nici intr-un caz”

Dar şi mai şi, lumea îl iubeşte pe “ca şi”


Multă lume îl iubeşte pe “mai serviţi!”

Multă lume îl iubeşte pe “optisprezece” sau “optâsprezece”,

Dar şi mai şi, da, lumea îl iubeşte pe “ca şi”.

Ca şi, ca şi, ca şi, ca şi…,

Lumea îl iubeşte pe “ca şi”.


Dar mai sunt câte unii cu idei ciudate:

Cică să zicem, în loc de “ca şi”, “în calitate de”,

Deşi nu sună atât de bine ca “ca şi”, ca “ca şi”, ca “ca şi”, ca “ca şi”,

Ca şi, ca şi, ca şi, ca şi…,

Lumea îl iubeşte pe “ca şi”,

Oh, da, lumea îl iubeşte pe “ca şi”.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...