vineri, 7 august 2020

Gafe bâjbâind printre gânduri

SFAT EXPRES Să ne pregătim de vară 

   MOTTO: „Unul dintre beneficiile verii era că în fiecare zi aveam mai multă lumină pentru a citi”. (Jeannette Walls, „Castelul de sticlă”) 

 

    Traseul pe care l-au parcurs astăzi gândurile mele, cu câteva minute înainte să încep să scriu, a fost ăsta: „trebuie să încetăm să ne mai înfățișăm tuturor, uneori facem gafe, pentru că suntem prea sincere cu ceilalți”, „vrem neapărat să mergem (împreună cu Lavinia, bineînțeles), în locul ăla din poză, să stăm în hamac, să citim ceva, să nu mai fim sâcâite de unii și de alții și, mai ales, undeva, într-un loc iluzoriu, unde să nu fie Covid 19”, „hai să găsim un motto legat de asta, de vară, de liniște, de citit”, „hai să ne amuzăm un pic cu un horoscop al zilei”, „și, la final, hai să încercăm iar să zâmbim, la o glumă, poate două, ne face bine...” Deci, îndemnată de ele, de gândurile mele, am „răsfoit” Internetul în grabă după horoscoape și, iată, am găsit pe site-ul www.avantaje.ro/ un titlu care suna așa:

Horoscop 7 august. Pe fondul unor nemulțumiri și frustrări acumulate în ultima perioadă, o zodie face numai gafe astăzi.

    Primul meu gând, plin de „optimism”, a fost, bineînțeles, că sigur eu sunt zodia aia care face numai gafe, pentru că, de un timp, se pare că sunt specialitatea mea. Dar adevărul este că mai mult le „suport” decât le „produc”. Sau, poate, sunt subiectivă și în privința gafelor. Mă rog, să trecem. Nu, nu făceam eu gafe, căci la zodia mea scria așa:


Horoscop 7 august. BALANȚĂ. Astăzi spune TE IUBESC mai mult decât ai spus în ultima perioadă. Este terapeutic în primul rând pentru tine, te eliberezi și-ți rupi lacătele sufletului

    Ei, cu asta e o mare problemă, nu prea sunt în dispoziția de „a-mi rupe lacătele sufletului” și de a spune TE IUBESC, pentru că-s destul de tristă, plus că, de câțiva ani buni, am bănuiala că nu merită multă lume cuvintele astea, iar celor care le merită, nu trebuie să le mai spun, căci știu deja că e așa. Dar, ca să ascult sfaturile horoscopului, o să vă spun domniilor voastre, cei care-mi citiți rândulețele astea: VĂ IUBESC! 

    Apoi, curioasă, m-am uitat și la ce „e scris” pentru celelalte zodii: păi, niciuna nu făcea gafe, cel puțin, nu astăzi. Asta e, m-am mai întâlnit c-o gafă (ca să parafrazez ceea ce zicea, când era mic, fratele meu Dan - din nefericire plecat dintre noi mult prea devreme - atunci când găsea, prin grădină, câte o nucă).

    Am făcut o pauză. Acum am revenit. Pentru că am lăcrimat un pic, pentru că mi-e tare dor de Dan, așa cum mi-e dor și de mama, pentru că nu vreau să-mi continui ziua cu tristețe și cu pesimism, am să trec repede la căutarea unei alte poze pentru blog (m-am săturat de măști) și a unor glume:


În autobuz... O doamnă mai în vârstă privește cu mirare o „duduie” cu un tatuaj scris cu hieroglife pe gât.

- La ce te tot holbezi, cucoană?

- Mă uit la ce scrie pe tatuajul acela de pe gâtul tău!

- Și ce? Pe vremea ta, nu existau tatuaje?

 Și răspunsul vine, genial:

- Draga mea, pe vremea mea, erau de toate. Dar, am predat limba chineză, și încerc să înțeleg de ce pe gâtul tău scrie „să nu se recongeleze”.

***
Ajunși la tribunal pentru divorț, fiecare parte începe să vorbească despre motivul pentru care se află în fața judecătorului.

Soțul: „Intru în casă și-mi văd femeia în pielea goală pe pat, geamul deschis, mă uit pe geam şi văd pe unul în chiloți, alergând. Iau noptiera şi arunc după el.

Soţia: „Era cald. M-am dezbrăcat, am deschis geamul. Văd cum intră soțul meu furios şi, fără să zică ceva, aruncă cu noptiera prin geam.”
Victima: „Eu sunt sportiv. Alerg în fiecare zi pe acel traseu. Întorc capul şi văd cum zboară o noptieră spre mine...”
Martorul: „Eu nici nu știu ce caut aici!? Stăteam liniștit în noptieră...”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...