duminică, 5 aprilie 2020

Jocuri de cuvinte printre gândurile de duminică

17 cele mai populare jocuri de cuvinte din grupul World Word War ...  

MOTTO: „Nimic nu e mai frumos decât adevărul, nici mai adevărat decât frumosul.” (Ion Luca Caragiale)


Poza a apărut când i-am cerut lui GOOGLE imagini cu jocuri de cuvinte. Deci, acum mă aflu în treabă și am să parafrazez cele spuse de un fost președinte (bleah!), „primăvara nu-i ca toamna”, și nici ea nu-i „di vină”, e „divină”. Dis-de-dimineață, având alte lucruri de făcut, mi-am notat, în fugă: „Lavinia, nu uita, scrie mai târziu despre „cuvintele de duminică”. PALINDROM!” Mda, fapt e că acum nu mai am așa mare avânt să scriu... Dar de cuvinte mă voi ocupa, firește. Nu mai știu ce am vrut cu PALINDROMUL (adică, „Grup de cuvinte sau cuvânt care poate fi citit de la stânga la dreapta și de la dreapta la stânga fără să-și piardă sensul; Joc distractiv constând în găsirea unui cuvânt care, citit normal sau invers, fie să aibă același înțeles, fie să dea un cuvânt cu alt sens; Vers care se poate citi și de la sfârșit către început fără să-și piardă sensul”.) Mă rog, dacă tot l-am pomenit, iată și câteva exemple:„cuc”, „coc”, „bob”, „dud”, „pap”, „pop”, „pup”, „nun”, „sus”, „apa”, „oho”, „unu” sau „așa”.


Titlul se referă la:


JOC DE CUVINTE
s. n. (după fr. jeu de mots): 1. (în sens strict) efectul produs de asemănarea fonică imperfectă a cuvintelor care au însă sensuri diferite și grafie diferită (este cazul paronimelor) sau de asemănarea fonică perfectă și de scrierea identică, dar cu sensuri diferite (este cazul omonimelor). Jocul de cuvinte se realizează și cu ajutorul cuvintelor omografe (echivocul) sau al cuvintelor omofone (calamburul). 2. (în sens larg) jocul de spirit ca anagrama, acrostihul, șarada etc. Sursa: DTL (1998)


Și acum, cuvintele din dexonline.ro:

CUVÂNTUL ALEATORIU:
TAȚĂ sf [At: COMAN, GL. / Pl: ~țe / E: ger Tatze, mg tálca] (Reg) 1 Tavă (1). 2 Fundația casei. Sursa: MDA2 (2010)


(Care n-are nicio legătură cu):


ȚÁȚĂ, țațe, s. f. 1. (Pop.) Mătușă. ♦ Termen de respect cu care cineva se adresează (la țară) unei surori mai mari sau unei femei mai în vârstă; lele. 2. (Pop.) Termen alintător dat de un bărbat femeii iubite; mândră. 3. (Peior.) Epitet pentru o femeie vulgară, lipsită de gust și de finețe; mahalagioaică. – Din ngr. tsátsa. Sursa: DEX '09 (2009)


CUVÂNTUL LUNII: CARANTINĂ.


CUVÂNTUL ZILEI:
FELONÍE s. f. (Livr.) Act de trădare, lipsă de loialitate de care se făcea vinovat vasalul față de seniorul său. ♦ P. gener. Trădare, infidelitate. – Din fr. félonie. Sursa: DEX '09 (2009)

Cheia alegerii: S-a născut, în 1942, regizorul britanic Peter Greenaway. Cel mai cunoscut și controversat film al său, „Bucătarul, hoțul, soția lui și amantul ei” este o fabulă șocantă despre infidelitate.

 

GLUMELE ZILEI:

Un tip intră într-o berărie: 

- Dați-mi o bere, vă rog, îmi aștept nevasta aici. 

- Brună sau blondă? îl întreabă chelnerul. 

- Nu știu, de abia a intrat la coafor... 

*

După miezul nopţii, sună cineva la uşă. Bubulina se duce somnoroasă să deschidă. În faţa uşii erau patru bărbaţi, beţi criţă. 

– Stimată doamnă, noi am venit să-l conducem pe soțul dumneavoastră până acasă, dar nu știm care dintre noi este!

Turistul într-un sat din Ardeal: 

– Auzi bade, în satul ăsta, unde faceți voi pălinca? 

– D'apăi, dom'le dragă, vezi dumneata biserica aia? 

– Da. 

– No, numa' acolo nu!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...