joi, 16 aprilie 2020

Gânduri despre libov

MOTTO: „Atunci când n-am să mai pot iubi pe nimeni, am să mor. Voi, cei care știți că meritați dragostea mea, aveți grijă să nu mă ucideți.” (Geo Bogza)

 

Azi, în joia din Săptămâna Patimilor, după cum știm, este ziua când a avut loc Cina Cea de Taină, rugăciunea lui Iisus Hristos în Grădina Ghetsimani, trădarea lui Iuda şi prinderea lui Iisus. De aceea, azi m-am gândit ca, pe lângă cuvintele din dicționar, să mă gândesc mai mult la această luptă pe care ar trebui să o ducem fiecare dintre noi (cu noi înșine și cu ceilalți) pentru a înlocui trădarea, ranchiuna, cearta, invidia și cârcotirile din sufletele și mințile noastre cu IUBIRE. E o luptă din care cred că am putea ieși biruitori, cu ajutorul Domnului...


CUVÂNTUL ALEATORIU:
Deápăn sn [At: H XIV, 378 / Pl: ~e / E: pvb depăna] (Reg) 1. Vârtelniță. 2. Joc de copii nedefinit mai îndeaproape. Sursa: MDA2 (2010)
CUVÂNTUL LUNII: (Tot) SEPARATISM.
CUVÂNTUL ZILEI:
NÁCRU s. n. (Livr.) Sidef. – Din fr. nacre. Sursa: DEX '09 (2009)
Cheia alegerii: S-a născut, în 1844, scriitorul francez Anatole France, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în 1921. Printre romanele sale se numără și „Cutia de sidef”.


Și, pentru că ieri n-am avut timp, și acum am făcut vorbire despre dragoste (iubire) iată și cuvântul zilei de ieri:
LIBÓV s. n. (Învechit și arhaizant) Afecțiune puternică, dragoste, iubire, înflăcărare, pasiune.  ◊ Expr. A fi cu libov = a fi simpatic, plăcut, atrăgător. (...) Sursa: DLRLC (1955-1957)
Cheia alegerii: S-a născut, în 1959, actrița britanică Emma Thompson, laureată a două premii Oscar. Printre cele mai cunoscute roluri ale sale se numără și cel din filmul „Pur și simplu dragoste” (în engleză „Love Actually”).

P.S. Iată un cuvânt absolut necunoscut mie, peste care am dat întâmplător:

Higheghe sf [At: ARH. FOLK. VII, 57 / V: ~gege / P și: higieghie / Pl: ~ghi / E: cf mg hegedü] (Mgm; Trs) Vioară. Sursa: MDA2 (2010).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...