joi, 2 aprilie 2020

GÂNDURI DESPRE NIETZSCHEANÍSM


MOTTO: „Frica este principala sursă a superstiției și una dintre principalele surse ale cruzimii. Învingerea fricii este începutul înțelepciunii.” - Bertrand Russell (1872- 1970)

Pe scurt, căci nu prea am timp azi: „Fotografia zilei”, aceste superbe viorele cărora nu le pasă de vreme și de vremuri, ele înfloresc, ca de obicei. „Motto-ul zilei” cred că e potrivit la ceea ce trăim cu toții în zilele astea. Cuvintele sunt găsite în dexonline.ro, iar „poezia zilei”  aș zice că e și ea destul de semnificativă. Curaj și sănătate multă tuturor!
CUVÂNTUL ALEATORIU:
NIETZSCHEANÍSM s.n. Filozofia lui Nietzsche, care proclamă idealul unei morale extrem individualiste, aristocratice și intelectualiste, în care „supraomul” trebuie să suprime mila, altruismul și obligațiile sociale și politice, valoarea supremă fiind desfășurarea „voinței de putere”. [Pron. ni-ce-a-nism,/ cf. fr. nietzschéisme < Nietzsche – filozof german]. Sursa: DN (1986)

CUVÂNTUL LUNII:  

CARANTINĂ.
CUVÂNTUL ZILEI:
SIBARÍT, -Ă, sibariți, -te, adj., s. m. și f. (Livr.) (Persoană) care trăiește în lux, lene și desfrâu. – Din fr. sybarite, lat. Sybarita. Sursa: DEX '98 (1998)

Cheia alegerii: S-a născut, în 1725, Giacomo Casanova, aventurier italian, originar din Veneția, devenit celebru prin peripețiile sale galante. Autobiografia sa, intitulată „Povestea vieții mele” este considerată ca una dintre cele mai autentice surse privind moravurile vieții sociale în Europa secolului al XVIII-lea.

 

POEZIA ZILEI:


Nu-mi pune aripi! – am strigat

spre îngerul ce mă ținea

când îmi vâra aripi cu sila

şi-n umeri mi le îndesa. Nu vreau!

Dar el, cu o răbdare

pe care numai îngerii o au

Nu mă lăsa, deși din ele,

Spuneam că nu știu cum să dau…

N-auzi? – strigam.

Tocmai cu mine?

Nu fi aşa ne-ndurător!

Nu le strica, le pui zadarnic.

Eu niciodată n-am să zbor!
Ești surd? - l-am zguduit, lovindu-l,

Dar el tot mai aprins lucra.

Știa că voi avea nevoie

Știa c-odată voi zbura!

(Virgil Carianopol, „Aripile”)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...