duminică, 26 aprilie 2020

Caleidoscop de gânduri

 Când lucrurile se potrivesc ca nuca-n perete | Justiție Oarbă 

MOTTO: „Niciodată nu întrerupe un dușman atunci când face o greșeală.” (Napoleon Bonaparte)

    E Duminica Tomii și mi-am pus scrierea de azi sub genericul „CA NUCA-N PERETE”. O să vedeți de ce. Cei care vor să citească mai multe despre prima duminică după Paști sau, cum i se mai spune, Paștele Blajinilor, le găsesc aici:


https://www.capital.ro/duminica-tomii-26-aprilie-ce-este-obligatoriu-sa-faci-in-prima-duminica-dupa-paste-sarbatoare-importanta.html

    O să scriu acum obișnuitele cuvintele din dexonline.ro, date pentru această zi:

CUVÂNTUL ALEATORIU:
Zorobóc, zorobocuri, s.n. – (reg.) Câștig prin muncă (Bota, 2005). (Maram.) – Din ucr. zarobok „câștig” (DER, MDA). Dursa: DRAM 2015.

CUVÂNTUL LUNII:
Separatism.
CUVÂNTUL ZILEI:
Vlastă s. v. dinamism, energie, forță, impetuozitate, putere, robustețe, tărie, vigoare, vitalitate, vlagă. Sursa: Sinonime (2002).
Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1798, Eugène Delacroix, important pictor francez din perioada romantismului. Potrivit criticilor de artă, picturile sale se caracterizează prin dinamism și un colorit deosebit.


CUVÂNTUL DIN TITLU:


Caleidoscóp sn [At: DA / P: ~lei~ / Pl: ~oape / E: fr kaléidoscope] 1. Aparat optic format dintr-un cilindru opac, în interiorul căruia se găsesc mai multe oglinzi dispuse astfel încât mici piese viu colorate, aflate la capătul opus celui prin care se privește, să formeze, prin rotirea cilindrului, diferite imagini simetrice. 2. Rubrică într-o publicație periodică, emisiune la radio sau la televiziune cu un conținut extrem de variat. 3. Fel de fel de imagini care se perindă necontenit. Sursa: MDA2 (2010).


   P.S. Având acum mai mult timp de introspecție și de stat de vorbă cu mine însămi (poate chiar fiind „silită” la aceasta de amenințarea ce plutește în aer precum sabia lui Damocles), am ajuns să mă cunosc mai bine și să descopăr unele părți ale caracterului meu care stătuseră ascunse. Câteva mi-au plăcut, câteva nu. Am încercat să fiu sinceră cu mine și să recunosc că, uneori, sunt prea orgolioasă și alteori sunt un pic ipocrită. Nu vă mai spun mai mult, domniile voastre, pentru că acum, așa cum se zice, „salvată de clopoțel”, mi-a venit ideea să mă verific și să văd câte cuvinte știu eu, cuvinte care încep cu ipo-. Deci: ipocrit, ipoteză, ipochimen, ipohondru, ipotenuză, ipostază și... Păi, cam atât, că m-am plictisit!


BANCURILE ZILEI:


Soțul și soția au o mică ceartă. Ea îi reproșează:

- Se pare ca pe primul loc la tine este fotbalul și abia pe locul doi sunt eu.

- Greșit, draga mea! Pe locul doi este pescuitul ...


&


În magazinul de covoare:

- Am nevoie de un covor în camera copiilor, care să se murdărească mai greu.

- Câți copii aveți?

- Șapte.

- Știți ce, mai bine asfaltați...


&

Doi prieteni stau de vorbă, la o bere:

- Măi, aseară am băut șapte beri, o juma' de litru de rom și o jumate de coniac. Pe urmă am mâncat și un măr.
- Și, ai fost mahmur, nu?

- Păi, da, dimineață am zis că mor.
- Frate, ia măsuri...

- M-am hotărât, nu mai mănânc mere în viața mea!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...