luni, 6 aprilie 2020

Gânduri care nu vor să fie circumspecte

POZA ZILEI:


MOTTO-UL ZILEI:

„Când voi putea însă rosti: „Am înțeles ce om există în mine”, atunci voi fi și eu un fulger de care se va teme întunericul...” (Gheorghe Năstase, „Cartea Zorilor”)


    Am început de lunea (adică, am făcut mari eforturi să încep) oleacă de curățenie, prin grădină, prin terasă și pe urmă, prin casă. Zic „oleacă” nu pentru că n-aș face un șmotru ca lumea, ci fiindcă îl fac cătinel-cătinel. Căci obosesc, una la mână (deh, vârsta!) și apoi, trebuie să am mereu ceva de făcut. Mi-am programat, pe zile, ce trebuie să „prestez”, și sper să termin până la Paște. Dacă nu, nu! Și totuși, făcând șmotru, contrar celor zise de mine în titlu, gândurile tind să fie din ce în ce mai circumspecte. Mă rog, o să încerc o „mediere”, ca în poza de mai sus, adică să-mpac și capra și varza...

CUVÂNTUL ALEATORIU:
Mior sm [At: DOSOFTEI, PS. 211/8 / V: (înv) mieor, (reg) meor / Pl: ~i / E: drr mioară] 1 (Reg) Miel a cărui vârstă variază de la 1 an la 3 ani Si: cârlan, noaten Vz berbec, strămior. 2 Ied de un an Si: vătui. Sursa: MDA2 (2010)

CUVÂNTUL LUNII: CARANTINĂĂĂĂĂĂ.

CUVÂNTUL ZILEI:
AGONÍST, -Ă s.m. și f. (Livr.) Luptător, sportiv; atlet. [< germ. Agonist, cf. gr. agonistes]. Sursa: DN (1986)

Cheia alegerii: Ziua Internațională a Sportului pentru Dezvoltare și Pace.


GLUMELE DE LUNI:

Un tip își ia soția cu el la o partidă de vânătoare. La un moment dat, aude o împușcătură și niște voci certându-se. Fuge către locul faptei şi îşi vede soția purtând o discuție aprinsă cu un alt vânător. La un moment dat, vânătorul cedează şi îi spune: 

 – Bine, doamnă, bine, „cerbul" este al dumneavoastră, dar măcar mă lăsați să iau șaua de pe el?!

*

Discuție între două blonde:

- Fată, ieri mi-am găsit în pod abecedarul.

- Şi, l-ai citit?

- Da, sigur. Tu nu l-ai citit?

- Nu, fată, aștept să se facă filmul după el...

*

O doamnă distinsă intră într-un butic elegant de pălării.

- Cu ce vă putem servi?

- Mi-aș dori o pălărie mare, ceva romantic, poate cu o tentă de bleu sau verde, poate cu flori, sau cu panglici...

- Concret, la ce vă gândiți?

- Concret, mă gândesc la o partidă de sex! Dar ar fi bună și o pălărie frumoasă...

*
Un domn intră în reprezentanța auto "Mercedes" și îi spune managerului:

- Soția mea ar dori să discutați despre "Logan"-ul din vitrină.

- Îmi pare rău, domnule, dar nu avem niciun "Logan" în vitrină!

- Credeți-mă pe cuvânt, acum aveți!

 

 POEZIA DE LUNI:

„Lecția de zbor” - Nichita Stănescu


„Mai întâi îţi strângi umerii,
mai apoi te înalți pe vârful picioarelor,
închizi ochii
refuzi auzul.
Îţi spui în sine:
acum voi zbura.
Apoi zici:
Zbor

Şi acesta e zborul.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...