miercuri, 29 aprilie 2020

Gânduri rătăcite prin glăvățână

Citate Motivaționale | Citate care ne motivează să mergem mai ...

MOTTO: „Mai adânc decât mine în mine însumi este gândul. El îmi dă bucuria - dacă mi-o poate da ceva.” (Constantin Noica)

 

   Am pus azi două citate (unul „pozat” și altul scris). Primul, ăla cu Universul care complotează când ne dorim ceva, nu știu de ce, mă face întotdeauna să râd. Are ceva adevăr în el, dar tot mă distrează, și nu prea pot să-l cred. Al doilea citat, pus ca motto, parcă ar mai merge. Nu? Mă rog, gândurile mele de azi sunt destul de confuze, nu prea pot să se adun și să le dau o înfățișare coerentă, deci mă las păgubașă. Deci, cuvintele din dexonline.ro, o poezie care mi-a plăcut, și niște glume destul de vechi, dar nu chiar „expirate”.

CUVÂNTUL ALEATORIU:
Glăvățână sf [At: Cantemir, IST. 318 / V: (prin metateză) gălvățină, (înv) ~țină, galvatină / Pl: ~ne / E: bg главетинα] (Înv) 1. Cap de animal Si: glavă. 2. (Îf glăvățină) Greutate rotundă și mobilă a cântarului care indică măsura. Sursa: DEX '09 (2009).

CUVÂNTUL LUNII:

Separatism

CUVÂNTUL ZILEI:

Perverti, pervertesc, vb. IV. Tranz. și refl. A face să se schimbe sau a se schimba în rău (din punct de vedere moral); a (se) deprava, a (se) strica. ♦ A (se) schimba (prin denaturare) funcția normală a unui organ. – Din fr. pervertir. Sursa: DEX '09 (2009).
Cheia alegerii: S-au născut, în 1958 și respectiv, în 1947, actrițele americane Michelle Pfeiffer și Glenn Close. Împreună, au jucat în filmul „Legături primejdioase”, în care doi foști iubiți aleg să devină rivali într-un joc de seducție.

 

POEZIA ZILEI:


„La prima întâlnire cu mofturile tale,

te las fără cuvinte, te dau cu baclavale

şi te mănânc, frumoaso, pe toată şi încet,

chiar dacă mi se-apleacă şi mor de diabet!

La prima întâlnire (mâine, la fix, ce zici?)

jucăm toată ciuleandra, jucăm şi bambilici,

mâncăm sarailie, măcriș, bostan, rahat...

apoi dăm jos guvernul şi protestăm în pat!

La prima întâlnire ţi-aduc şi nişte drele,

le devorăm în şoaptă şi facem jucărele,

ne aliem de-a dura, lasciv, ca doi glumeţi...

şi călărim toţi caii din lume, pe pereţi!

Casc lung, visez un „patru” la scris şi la citire,

visez că-mi dai papucii la ultima-ntâlnire!

La prima întâlnire, te fac dicționar

şi caut (toată noaptea) cuvântul cel mai rar.”
(AUTOR: poetul gălățean Ion Zimbru)

 

GLUMELE ZILEI:


Un orășean merge în vârf de munte, la stână, după brânză şi, tot umbând el pe poteci, dă de un cioban (no, eu aș zice că era unul, Ghiţă, din Jina Sibiului, vezi reclamele de pe la TV):

- Bade, dar înapoiaţi rău mai sunteţi pe aici, nici măcar un semn nu aţi pus şi voi spre stână! Zi-mi şi mie o adresă de unde să iau nişte brânză!

Ciobanul se uită la el plictisit şi-i răspunde:

- No, dom'le dragă, apăi intră și matale pe Google, la: www. brânzăproaspătădeoaie.ro!


&&&

Un tip îl întreabă pe antrenorul unei săli de forță:
– Vreau sa o impresionez pe tipa aia mișto, ce aparat să folosesc?
Antrenorul răspunde:
– Folosește ATM-ul din colț.

 

&&&

Doua prietene stau de vorbă:

- Ce-ai, fată, de ce ești supărată? 

- Păi, spune și tu, nu e viața asta groaznică? Ori de câte ori dau și eu de un bărbat cumsecade, descopăr că, fie el e însurat, fie eu sunt măritată...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...