duminică, 21 august 2022

Odăița cu gânduri molcome...

💭 💤 👀 💣 💬

MOTTO: „Educația este o descoperire progresivă a propriei noastre ignoranțe.”(Will Durant)


    ... Și este o descoperire care, pe mine una, mă tulbură grozav. Dar îmi trece repede, căci mă bucur că ziua în care am mai aflat ceva nou (ca și ziua în care am surâs oleacă) nu s-a dus în zadar, plus că am speranța că în următoarea zi (dacă va veni), o să mai am multe alte lucruri de învățat. Astăzi, odăița din mintea mea, în care-și au sălaș gândurile molcome, e cam aglomerată, drept pentru care am mai descuiat vreo alte două odăi, ca să stea și gândurile mele lejer și să se simtă BINE. Mda, ia să vedem noi ce mai aflăm în această zi de duminică:
 
   💭 William James Durant a fost un scriitor, istoric și filosof american. A devenit cel mai cunoscut pentru lucrarea sa „The Story of Civilization”, 11 volume scrise în colaborare cu soția sa, Ariel Durant, și publicate între anii 1935 și 1975. Sursa: Wikipedia (Engleză)

Cuvântul aleatoriu:

ODĂÍȚĂ, odăițe, s.f. Diminutiv al lui odaie; cămăruță. – Odaie + suf. -iță. Sursa: DEX '09 (2009)

(...) ODÁIE, odăi, s. f. 1. (Pop.) Cameră, încăpere. ♦ (Înv.) Locuință, apartament, casă. 2. (Înv. și reg.) Așezare gospodărească izolată de sat; fermă mică, târlă de vite etc. 3. Colibă servind de adăpost provizoriu pescarilor, ciobanilor sau muncitorilor agricoli în timpul lucrului; otac. [Pr.: -da-ie] – Din tc. oda, bg. odaia. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

INOCUITÁTE s.f. (Med.) Însușire a unui agent fizic, chimic, biologic de a nu fi un pericol pentru organism. [Pr.: -cu-i-] – Din fr. innocuité. Sursa: DEX '09 (2009).
Cheia alegerii: În anul 1885, Louis Pasteur, pionier în microbiologie, a revoluționat medicina prin descoperirea vaccinului împotriva rabiei. El a fost primul care a avut ideea de a folosi un virus atenuat, mai puțin agresiv, pentru a stimula apărarea organismului.
   💭 Nota mea: Nu știam cuvântul, dar n-o să „turbez” din cauza asta, nu, șed molcom. Noroc cu dexonline.ro (❤) și cu Marele Internet (❤), căci mă ajută să descopăr mereu câte ceva...

   💭 P.S.
MÓLCOM, -Ă, molcomi, -e, adj. (Adesea adverbial) Fără violență sau intensitate; liniștit, lin, domol, potolit. ◊ Expr. (Adverbial) A tăcea molcom = a păstra tăcere completă, a nu spune nimic. A sta (sau a ședea) molcom = a sta (sau a ședea) nemișcat, liniștit. ♦ Pașnic, blând, potolit. [Var.: mólcum, -ă, múlcom, -ă, adj.] – Din bg. mŭlkom.ursa: DEX '09 (2009).

    💣 Ora de religie în şcoală. Profesoara le spune elevilor:
- Şi, copii, amintiţi-vă permanent: cei care vor învăţa bine și vor avea note de 9 şi 10 vor ajunge în rai. Cei care vor învăţa pentru 4 şi 5 vor nimeri în iad! Înţelegeţi?
Bulă întreabă:
- Doamna profesoară, să înţeleg că nimeni nu va termina şcoala asta viu?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...