marți, 23 august 2022

Lâncezeală prin gânduri...

   ...Și nu numai prin gânduri, pentru că de la ele s-a „virusat” și fizicul meu și a căpătat această sâcâitoare stare de toropeală din care nu pot ieși. Bine că, la fel ca prostia, nici conjugarea verbului „a lâncezi” nu produce dureri. Mie îmi produce doar o iritare surdă și un chef nebun să mă muștruluiesc. Acum fac eforturi să mă conving că TOTUL E BINE, că sunt în concediu și nu am nicio grijă. Nu prea reușesc, dar asta e! Cuvintele din dexonline.ro:

Cuvântul zilei:

💬 TATÁMI s.n. 1. Covor gros, un fel de rogojină, pe care se practică unele lupte marțiale, ca judo, jiu-jitsu, karate etc. 2. Așternut de pai pentru plajă. (fr. tatami). Sursa: MDN '00 (2000). Cheia alegerii: În anul 2008, la Jocurile Olimpice de la Beijing, campionul „en titre” la taekwondo, Ángel Matos, nemulțumit de decizia arbitrului, i-a aplicat acestuia o lovitură cu piciorul în cap. El și antrenorul său au fost excluși pe viață de la orice competiție internațională.

Cuvântul aleatoriu

PETRILION (care este un alt termen pentru  „petrol”). Am căutat alte trei și am nimerit peste:

💬 SACÂZ sn [At: (a.1750) IORGA, S. D. XII, 59 / V: (reg) ~căz, (nob) ~câs/ Pl: (îvr) ~uri / E: tc sakiz] 1 (Înv; șîs ~ alb, ~ bun, ~ dulce) Materie rășinoasă de culoare albă sau gălbuie, transparentă, cu miros balsamic plăcut, secretată de arbustul mediteranean Pistocia lentiscus, întrebuințată mai ales în alimentație și în medicina populară Si: mastic (1). 2 (Pop) Mastică. 3 (Șîs ~ de vioară) Produs solid, sticlos, fără gust și miros, de culoare gălbuie sau brună, obținut prin îndepărtarea terebentinei din rășina de conifere, folosit în industrie și la frecarea arcușurilor Si: colofoniu. 4 (Reg; îs bumbac de ~, bumbac ~, ~ bumbac) Bumbac alb de calitate inferioară, folosit la țesut ca băteală. 5 (Bot; Mol) Colăcel (Pelargonium peltatum). 6 (Bot; reg) Răsfug (Chondrilla juneea). Sursa: MDN '00 (2000).

💬 SMIORCĂÍ, smiórcăi, vb. IV. (Pop. și fam.) 1. Intranz. A trage (în mod repetat) aerul pe nas (din cauza plânsului, a unui tic nervos etc.), producând un zgomot caracteristic. 2. Intranz. și refl. A plânge (alintat și prefăcut) sau a se preface că plânge; a scânci. – Cf. smârcâi. Sursa: DEX '09 (2009).
💬 PUȘCÓCI, pușcoace, s. n. Jucărie ce imită țeava de pușcă, făcută din lemn de soc sau din tulpină de cucută, cu care copiii împușcă cu gloanțe de câlți sau împroașcă cu apă; (Depr.) Pușcă veche; pușcă de proastă calitate. Pușcă + suf. -oci. Sursa: DEX '09 (2009).

💣 GLUME:

Dialogul dintre doi soți:

- Dragă, azi-noapte ai vorbit în somn.

- Serios? Ce am zis? 

- Ziceai că nu mă mai suporți, că te-ai săturat de figurile mele, că nu te ajut cu nimic prin casă și că nu mă mai iubești. 

- Măi, omule, tu ești sănătos la cap?

- Jur că așa ziceai în somn. 

- Măi, tâmpițel, păi, nu dormeam...

*

Soțul și soția, la telefon:

- Scumpo, vin acasă şi abia aştept să facem dragoste. Pune-ţi pe tine fusta aia roşie scurtă şi bluza cu decolteu mare. Abia aştept să ajung şi să te sărut, apoi să ne băgăm în pat şi să ne iubim ca-n filme. Să ne iubim până ne bat vecinii în perete. Zi şi tu ceva, dragă!

- Să iei pâine!

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...