sâmbătă, 6 august 2022

Gânduri ce nu vor să fie conspirative

  MOTTO: „Una din explicaţiile teoriilor conspiraţiei este presupunerea că oamenii din poziţii înalte ştiu întotdeauna ce fac. Când fac ceva fără sens, teoreticienii conspiraţiei îşi imaginează că au motive secrete, când, de fapt, acest lucru este provocat din pură ignoranță şi incompetență.” (Thomas Sowell) 

 

      Fără prea mare legătură cu citatul extraordinar de mai sus (ei, poate doar într-o măsură infimă) este faptul că, de vreo două-trei săptămâni, cei de la Google mă tot anunță că cineva vrea să intre fraudulos pe blogul meu și mă tot pun să scriu, de câte ori vreau să postez ceva, numărul de telefon „pentru recuperare”. Gândurile mele (mă rog, o mare parte din ele) au refuzat această „teorie a conspirației” și s-au amuzat la culme, eu în schimb m-am enervat de fiecare dată când am „intrat” pe blogul meu, iar singurul lucru bun ce a ieșit din toată tevatura asta a fost că mi-am învățat (în sfârșit) pe de rost numărul de telefon.

Cuvântul aleatoriu din dexonline.ro:
GROMÓVNIC, gromovnice, s.n. Carte populară cu caracter astrologic, care cuprinde preziceri privind soarta omului și starea vremii pe baza interpretării tunetelor și fulgerelor în raport cu zodia în care ele se produc. – Din sl. gromovĭnŭ. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:
SEDÁT, -Ă, sedați, -te, adj. Care a fost calmat cu sedative. – V. seda. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Pe 8 august 1996, trupa rock The Ramones a susținut concertul de adio. Unul dintre cântecele lor memorabile este „Vreau să fiu sedat” (I Wanna Be Sedated)   

💟 Curioasă, am căutat mai multe „chestii” lămuritoare despre acest gromovnic (faza cu sedarea nu mă interesează, deocamdată) și am găsit ceva destul de fain (care merită citit), aici: https://www.diane.ro/2013/05/gromovnic-astrologie-zodii-vechi.html/ 

În Gromovnicul lui Artur Gorovei, ce a văzut lumina tiparului în publicația „Șezătoarea”, în anul 1916, denumirile zodiilor sunt acestea: Berbec = Berbece, Taur = Vițăl/ Vițel, Gemeni = Geamăn, Rac = Rac, Leu = Leu, Fecioara = Fată, Balanță = Cumpănă, Scorpion = Scorpie, Săgetător= Vânător, Capricorn = Cornu de capră, Vărsător = Udeală, Pești = Pește

   Nota mea: Am trecut mai jos doar zodia mea, dar poate domniile voastre vor fi interesate să-și caute zodia la sursa indicată de mine (sau altundeva). Pe mine m-a încântat la culme graiul străvechi al scrierii, precum și sfătoșenia înțeleaptă, plină de farmec, a prezicerilor.

 Cumpăna/ Balanța - De va tuna în anul Cumpenii, robie și perire va fi și unul asupra altui va rădica războae și multă răutate va fi, iar pe alocure mult rod se va arăta, iarna va fi grea, râurile vor fi mari, ispiti-se-va pământul de rane și moarte va fi, și altor limbi va fi războae; muierile îngreunate când vor fi să nască vor avea primejdie de moarte. Foamete spre apus, și să vor ridica oamenilor și orașelor paguba, și moarte în dobitoace. Iar de va fi cutremur, moarte și greutate va fi, iar de va tuna la amiază-zi sau va fulgera, lature despre apus cu cea de la răsărit într-un loc se va aduna și țara Eghipetului va fi slabă și pacoste de gadini va avea. Iar de va fi cutremur la amiază-zi, războae și ploi multe vor fi. Iar de va tuna noaptea sau va fi cutremur, smeri-se-vor oamenii și să vor arăta lăcuste multe, și va fi robie între oameni unde să va cutremura pământul. Între domni va fi moarte și între împărați, și multe cetăți și biserici să vor pustii, iar grâul va fi mult.” 

Hm, trebuie să trecem repede la bancuri:

💥  Doi tipi discută, la bar, despre femei:

- Aspectul fizic nu e important, contează ce-i înauntru.

- La un frigider, poate...

💥 Băiatul de 14 ani al familiei X. era cu gașca în oraș. La un moment dat primește pe telefon trei mesaje în același timp:
Mesajul 1 de la mama: „Hai acasă, că am gătit ceva bun!”

Mesajul 2 de la tata: „Hai acasă, că ți-am cumpărat ceva!”
Mesajul de 3 de la soră: „Nu veni acasă, au aflat că fumezi!”

💥 Proprietarul unei firme de construcții vorbește la telefon cu primarul orașului:

– Dom'le primar, am la firmă un „Mercedes” nou-nouț, de care nu se folosește nimeni, ma gândeam să vi-l fac cadou.

– Nu, nici într-un caz! Eu nu pot primi așa cadouri scumpe. Nu iau mită!

– În cazul acesta, aș putea să vă vând mașina cu 100 de euro.

– Ei bine, atunci aș vrea să cumpăr două...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...