joi, 11 august 2022

Gânduri ca un puzzle neterminat


     Am început să scriu astăzi cu gândul la un titlu despre un magazin din București (din perioada interbelică), cu un nume foate pitoresc, și anume „La vulturul de mare cu peștele-n ghiare”. După câteva minute bune de căutări (cu ajutorul lui Google), nemulțumită că textele găsite erau cam „copy/paste” și nu-mi prea „spuneau” nimic (cel de pe historia.ro era excepția, ca de obicei), iar pozele cu magazinul nu se lăsau deloc copiate, mi-am pierdut răbdarea (apropo, cine o găsește, va primi recompensă), m-am lăsat păgubașă și, așteptând să-mi vină vreo idee mai de Doamne-ajută, am hotărât să las scrierea asta pe mâine. Acum, doar cuvintele din dexonline.ro:

Cuvântul aleatoriu: CUMINECÁ, cumínec, vb. I. Refl. și tranz. (În practicile religiei creștine) A primi sau a da cuminecătura; a (se) împărtăși, a (se) griji. ♦ Tranz. A anula, a face să fie iertate prin cuminecătură un păcat, o greșeală. [Var.: cuminicá vb. I] – Lat. *comminicare (= communicare). Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul lunii: (tot) INFORMATOR

Cuvântul zilei: GHÉRLĂ, gherle, s. f. (Pop. și fam.) Închisoare. – Din n. pr. Gherla. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În 1934 au fost închiși primii prizonieri în vestita închisoare federală Alcatraz.

P.S. Ba nu, m-am răzgândit, mâine poate nu am vreme (sau idei) și nu vin la blog, așa că postez astăzi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...