marți, 19 ianuarie 2021

GÂNDURI HOMOCRONE

 Ca la gura sobei | Tomata cu Scufita   

MOTTO: „Dacă vrei să ai liniște sufletească, atunci trebuie să înveți să bei ceai dintr-o ceașcă goală.” (James Clavell, „Shogun”)


       De dimineață (foaaaaarte de dimineață), de când m-am trezit, și până acum, cu siguranță că am avut o mulțime de gânduri. Dar, când m-am uitat la cuvintele de astăzi din dexonline.ro, am „nimerit” la cel ALEATORIU, „homocron”. Parcă îmi aminteam vag că am mai scris despre asta, deci am căutat pe blog titlul pus de mine azi și... nu l-am găsit. Iată cuvintele:

HOMOCRÓN, -Ă, homocroni, -e, adj. (Rar) Simultan, concomitent, sincronic. – Din fr. homochrone. Sursa: DEX '09 (2009). Cuvântul lunii (ianuarie) a rămas tot MONOLIT. (Sau, a rămas ca un monolit). Cuvântul zilei este: DARN adv. (Înv.; în loc. adv.) În darn = în zadar, degeaba. – Din it. indarnó. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1924, Jean-François Revel, filosof, scriitor și ziarist francez, membru al Academiei Franceze, virulent adversar al totalitarismului sub orice formă. Printre cărțile sale traduse în limba română se numără și „Cunoașterea inutilă”.

     Deci, o să explic acum de ce am pus titlul ăsta: ei bine, pentru că două gânduri mai grăbite și mai „importante” s-au repezit simultan înspre „afară”, înțepenindu-se în ușa minții mele, amândouă cu neuronii ușor ciufuliți. Primul gând este că, punând poza aceea cu „femeie citind în fața șemineului” am vrut să sugerez că și mie îmi place să citesc la gura sobei, în realitate, dar că m-aș visa ca acolo, în poză. Ei bine, asta-i diferența dintre realitate și visuri: mai întâi, eu n-am șemineu, iar lângă sobă, mai ales în zilele astea cu ger, nu prea poți sta, că-i prea caldă, apoi, eu nu prea beau, lumina este cam slabă și, practic, nu pot citi prea mult, căci mă dor ochii. Doar sentimentul de liniște, încântarea, și pacea din suflet, ce le am când citesc, sunt la fel, și în realitate, și în imaginarul visat. A, era cât pe ce să uit, al doilea gând, sincronic cu primul, dar mai „tristuț”, a fost despre UITARE, care-mi dă târcoale din ce în ce mai des. Deh, asta-i! Glumele zilei:


Secretara către şef:

- Sunt concediată?

- Nu. De ce întrebi?

- Păi, de ce-ați scos canapeaua din birou?

&&&


O cucoana citește horoscopul și, la un moment dat, se oprește și oftează:

- Of, ce tâmpenie!

Soțul sesizează și o întreabă ce s-a întâmplat.

- Ei, dacă te-ai fi născut cu trei zile mai târziu, ai fi fost inteligent, gentil și spiritual!

&&&

 

Soția:

- Iubi, am un sac întreg de haine, pe care aș vrea să le donez.

Soțul:

- De ce nu le arunci la gunoi? E mult mai ușor…

Soția:

- Da, dar sunt persoane care suferă de foame, de frig, și chiar ar avea nevoie de hainele astea...

Soțul:

- Iubito, crede-mă, cei cărora li se potrivesc hainele tale, în mod sigur nu suferă de foame...

P.S. Momentan, soțul se recuperează în spital, după răni grave la cap.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...