joi, 14 ianuarie 2021

AMALGAM DE GÂNDURI

 Brrr! ❄️ Mâinile sus cei care tânjesc... - Disney Junior Romania | Facebook

MOTTO: „Nu sunt sensibil la frig. Chiar şi gerul mă lasă rece.” (Tudor Mușatescu)


     Hm, eu sunt sensibilă la frig, cum sunt sensibilă și la căldură prea mare, cum sunt sensibilă și la timp ploios. Gata, cred că ați înțeles: SUNT SENSIBILĂ. O ființă sensibilă. Ha, ha, glumesc și eu, ca să-mi fac curaj și ca să mă mai încălzesc. Mă pregătesc de-acum să mă amuz cu titlurile „disperate” ce vor urma să apară prin ziare. Astăzi însă nu am niciun subiect anume, așa că de-aia mi-am și intitulat postarea „Amalgam de gânduri” (mă repet, dar passons), pentru că am amestecat aici câteva „chestii” pe care le-am găsit pe Internet și pe care vreau să nu le uit. Mă rog, faza asta cu uitatul e discutabilă...

     Deci, o să încep cu un link unde domniile voastre, dacă doresc, pot vedea câteva dintre locurile demne de a fi vizitate în județul Argeș (precum și în Muscelul nostru de altădată): 

https://www.universulargesean.ro/de-pus-pe-lista-obiectivelor-de-vacanta-romania-frumoasa-cele-mai-interesante-locuri-de-vizitat-din-arges/

     Apoi, o profeție a unei căpetenii a pieilor roșii, Calul Nebun:

Prophecy of Chief Crazy Horse*

„Upon suffering beyond suffering, the Red Nation shall rise again and it shall be a blessing for a sick world. A world filled with broken promises, selfishness and separations. A world longing for light again. I see a time of seven generations when all the colors of mankind will gather under the sacred Tree of Life and the whole Earth will become one circle again. In that day there will be those among the Lakota who will carry knowledge and understanding of unity among all living things, and the young white ones will come to those of my people and ask for this wisdom. I salute the light within your eyes where the whole universe dwells. For when you are at that center within you and I am that place within me, we shall be as one.” This is a statement of Crazy Horse as he sat smoking the sacred pipe at Paha Sapa with Sitting Bull for the last time, four days before he was assassinated (September 1, 1877).

* Note: It is said that Crazy Horse never had his photo taken. He did not allow it.

TRADUCEREA (Scuze, doar pentru cei care nu știu engleza, ca și mine. Eu am primit ajutor de la Domnul Google Translate):

„După o suferință dincolo de limitele suferinței, Națiunea Roșie va învia din nou și va fi o binecuvântare pentru o lume bolnavă. O lume plină de promisiuni încălcate, egoism și despărțiri. O lume dorind din nou de lumină. Văd un timp de șapte generații când toate culorile omenirii se vor aduna sub Arborele Sacru al Vieții și întregul Pământ va deveni din nou un singur cerc. În acea zi vor fi cei din Lakota care vor purta cunoașterea și înțelegerea unității dintre toate viețuitoarele, și tinerii albi voi veni la cei din poporul meu și voi cere să afle această înțelepciune. Salut lumina din ochii voștri, unde locuiește întregul univers. Căci atunci când vă aflați în acel centru, în voi înșivă, și eu sunt acel loc din mine, vom fi ca unul singur.” Aceasta este o declarație a lui Crazy Horse în timp ce stătea fumând pipa sacră la Paha Sapa cu Sitting Bull, pentru ultima dată, cu patru zile înainte de a fi asasinat (1 septembrie 1877).

Notă: Se spune că Crazy Horse nu și-a făcut niciodată o fotografie. El nu a permis să fie fotografiat.

    (Nota mea: indienii credeau că prin fotografiere li se fură sufletul.


***

     Gluma de azi:

După 25 de ani de căsătorie, într-o zi, un bărbat și-a privit soția cu tristețe și i-a spus:

- Iubita mea, acum 25 de ani stăteam cu chirie, aveam o mașina ieftină, dormeam pe o canapea și ne uitam la un televizor cu ecran mic, alb-negru, dar în fiecare noapte adormeam alături de o blondă sexy de douăzeci de ani. Acum, avem o casă mare, o mașină grozavă, un pat regal, un TV color cu plasmă, dar adorm lângă o femeie de cincizeci de ani. Draga mea, cred că începem să avem o problemă!

Soția, o femeie înțeleaptă, i-a răspuns imediat:

- Orice problemă are soluție, dragul meu: tu du-te și caută-ți o blondă sexi de douăzeci de ani, și eu mă voi ocupa ca să stai din nou cu chirie, să conduci o mașină ieftină, și să dormi pe o canapea, exact ca acum 25 de ani!


***

     Și, ultimul și, de departe, cel mai fain „ingredient”, ceva spus de Horațiu Mălăele, mare actor, om cu un umor spumos și subtil și care este, de asemenea, un foarte bun desenator și poet:

„M-am născut sașiu, dislexic, bâlbâit, cu toate componentele unui eșec enorm, și faptul că sunt aici este o performanță.” (...) „Când m-am născut, nu erau semne de vreo reuşită a mea în viaţă. Aveam un strabism foarte pronunțat, eram dislexic şi abia citeam, toţi cei din jur râdeau de mine - profesori şi copii - , eram numit «prostu’ clasei», mi se lipeau bilete cu apelativul ăsta, în pauze, pe spate, mi se spunea mereu că desenez urât şi de atunci nu prea am mai desenat. Eram în suferinţă. Înțelesesem că sunt prost, urât, şi că nu sunt bun de nimic. Apoi, în clasa a V-a, a venit un profesor care mi-a văzut un desen ascuns, şi a vorbit puţin cu mine. La urmă, m-a privit direct în ochi şi mi-a spus clar: <<Tu eşti un geniu>>. Iar eu am început să fiu”. (...) „Einstein spunea: Fiecare este un geniu. Dar dacă vei judeca un pește după abilitatea lui de a se cățăra într-un copac, acesta va trăi întreaga viață crezând că este prost.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...