duminică, 10 ianuarie 2021

Gânduri ca fulgii de nea

 

MOTTO: „La revedere, tabără dragă/ La revedere, noi plecăm/ De-ai ști tu, dragă, ce rău ne pare/ Și cât de mult noi regretăm!” 

(CÂNTEC PENTRU COPII. MUZICA: Titi Acs; VERSURI: Octav Pancu-Iași)


     A nins iar peste Domneștii de Muscel. Și, da, ați ghicit, am ieșit să mă plimb un pic printre fulgii efemeri și cam rari (ca și gândurile mele), dar care reușiseră să dea satului un aspect de iarnă. Acum e toamnă iar, ninsoarea a stat și puțina zăpadă ce se așternuse, s-a topit. În timp ce mă plimbam, tot fredonam în gând cele patru versuri pe care le-am pus ca motto. Zău, uneori îmi suspectez gândurile că nu sunt ale mele. Mai întâi, eu n-am fost niciodată în vreo tabără și n-am cântat în viața mea acest cântecel, apoi, chiar n-aveam chef de niciun fel de fredonări, habar n-am de unde și până unde mi-a răsărit în minte melodia asta. Am să las misterul ăsta pe mai târziu. V-am zis că am hotărât să sărbătoresc (simbolic) Crăciunul și Anul Nou, din nou, împreună cu ortodocșii de rit vechi. Și apoi, am mai hotărât să sărbătoresc și Anul Nou Chinezesc. Mai e până atunci, căci:

    „Noul An Chinezesc 2021 este al Bivolului Alb de Metal. Anul Nou Chinezesc începe pe 12 februarie 2021 și se va termina pe 30 ianuarie 2022. Anul Boului de Metal vine după cel al Șobolanului de Metal. Potrivit prognozei chinezești, cele 12 animale zodiacale, în ordine, sunt: șobolan, bou (bivol), tigru, iepure, dragon, șarpe, cal, oaie, maimuță, cocoș, câine și porc. (...) În 2021, vi se recomandă să luați decizii înțelepte care vă vor permite să vă atingeți obiectivele în viață. Nu ar trebui să renunți la visele voastre pentru că aveți potențial de a face ceva extraordinar în viață în 2021. În ceea ce privește corpul uman, metalul este asociat cu plămânii. De asemenea, este asociat cu culoarea albă, cu mirosurile și gusturile înțepătoare.” (Sursa: stirilekanald.ro) 

 

   Inevitabil, câteva glume (tot vechi, cred că le-am mai scris de vreo trei ori):


Soldații la raport, afară. Vine comandantul și strigă:

- Drepți! Mai mișcă, mă, careva?

O voce din spate răspunde:

- Pământul, domnule comandant!

Comandantul, nervos:

- Cine a spus asta?

Răspunde din nou vocea:

- Galileo Galilei!

Comandantul:

- Galileo Galilei, un pas în față, marș!
+++

Badea Gheo' merge cu o gloabă de cal la târg.

- Cum trage calul ăsta la căruță, bade?

- D-apăi, nu prea traje...

- Da` la plug, trage?

- Nu prea...

- O fi bun de călăreală, atunci....

- N-aș prea crede...

- Păi, atunci de ce l-ai adus aici să-l vinzi?

- Nu l-am adus să-l vând.

- Dar ce păcatele mele vrei să faci cu el?

- No, vreau să-l fac de rușine!

+++

Un indian se duce să își schimbe numele.

- Cum vă numiți? îl întreabă funcționarul

- Acum mă numesc Cântecul-micuței-locomotive-care-zburdă-veselă-pe-șine-peste-dealuri-și-câmpii."

- Și, cum vreți să vă cheme?

- U-UUU!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...