sâmbătă, 9 ianuarie 2021

Gânduri despre drujbe și slujbe

MOTTO: „Un prieten este o persoană cu care pot fi sincer. În fața lui pot gândi cu voce tare.” (Ralph Waldo Emerson)


     În general, în diminețile când nu am absolut nicio idee, dar țin morțiș să scriu ceva pe blog, mă uit pe notițele fugare unde-mi trec repede gândurile și mai fugare, ce dispar, de obicei, ca măgarul în ceață. Zic „în diminețile” pentru că atunci am chef de scris, pe urmă neuronii mei obosesc și nu mai emit decât platitudini. Am găsit undeva trecută expresia „drujba-i drujbă, slujba-i slujbă”, pe care n-o mai întâlnisem demult. Sensul ei e clar, deși în zilele noastre, trebuie s-o recunoaștem, nu prea se mai aplică. Deci:

Drujbă, drujbe s. f. mașină-unealtă având un lanț prevăzut cu dinți tăietori, acționată de un motor și folosită în special pentru tăierea lemnului. – Din n. pr. (rus.) Дружба (Drujba „Prietenie” – marcă comercială). Sursa: dexonline.

    Apoi, la cuvintele de azi, am dat peste:

Zavaidoc sn [At: SCRIBAN, D. / V: zaba~ / Pl: ~oace/ E: nct] (Reg; mpl) 1. Năbădăi (1). 2. (Îe) A băga în ~oace A înfiora. 3. Pumni. Sursa: MDA2 (2010).

    Firesc (sau nu?), m-am dus cu gândul la cântărețul Zavaidoc, despre care Wikipedia spune așa:

„Zavaidoc (pseudonimul lui Marin Gheorghe Teodorescu, n. 8 martie 1896, Pitești - d. 13 ianuarie 1945, București) a fost un cântăreț român de muzică populară românească și de romanțe din perioada interbelică. S-a născut la data de 8 martie 1896 în Pitești, județul Argeș, fiind al doilea copil al Constanței și al violonistului-țimbalist (adicătelea țambalagiu, nota mea) Tănase Theodorescu.Primele îndrumări muzicale le primește de la tatăl său, care-i cumpără o chitară. La vârsta de 13 ani tatăl său moare, astfel începe să cânte într-o mică formație cu frații săi, denumită Frații Teodorescu: Vasile - vioară, Zoe - armonică, Marin - chitară și voce. În data de 3 octombrie 1916 este luat în armată și participă la Primul Război Mondial făcând parte din echipele artistice ale armatei care au susținut concerte și spectacole prin spitale. În această perioadă are ocazia să cânte răniților pe linia frontului din Moldova și să evolueze alături de cântăreața Elena Zamora, taraful lui Fănică Luca și de compozitorul George Enescu.”

    Și, la final, câteva glume (destul de vechi):


Un doctor avertizează un cuplu, în urma unei operaţii uşoare pe care i-a făcut-o soţiei:
- E nevoie de șapte zile pentru însănătoșire, așadar nu faceți dragoste timp de o săptămână.
- Ai auzit? îşi întreabă soţia, soţul.
- Păi, eu am auzit, dar se referea la tine!


%%%


Astăzi i-am adus soţiei mele flori. Acum, când stau cu ele în faţa uşii, nu îmi mai amintesc de ce le-am luat: s-a purtat ea bine sau m-am purtat eu rău?


%%%


Soţul, soţia şi o tânără urcă împreună cu ascensorul. Deodată, tânăra se întoarce şi îi trage o palmă bărbatui, țipînd la el:
- Cum, nu ţi-e ruşine, în faţa soţiei!? 

Ascensorul se opreşte, tânăra iese furioasă. Soţul se întoarce către soţie: 

 - Iubito, îţi jur… 

 - Bine, bine, calmează-te, eu am pișcat-o…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...