sâmbătă, 31 august 2024

Îmbulzeală de gânduri

De dimineață, când m-am dus la Dexonline să găsesc cuvintele din sâmbăta asta (ultima din august și din vara calendaristică), am avut un mic șoc când am văzut cum au fost scrise definițiile, adică în stilul agramat și foarte enervant pe care-l folosesc unii în mesaje (și nu numai), dar pe urmă am realizat că astăzi e ZIUA LIMBII ROMÂNE, așa că mi-am revenit din „micul șoc”, i-am aplaudat pe cei de la dexonline.ro și am mai învățat ceva de la ei: iată că se poate, cu multă bunăvoință, răbdare și perseverență, să-i faci pe oameni să-și corecteze niște greșeli (vorbim aici doar de limba română și folosirea ei). A, și cu umor, bineînțeles. Cuvântul (meu) aleatoriu (primul, care m-a șocat oleacă, căci pe Facebook am scris un altul), a fost:
POSHIDIC, poshidicuri s.n. shi poshidici s.m. (Reg.) 1. S.n. (Colectiv) Multzime droaie gloata de copii; p. ext. multzime de animale mici. 2. S.m. (Fam.) Epitet dat tinerilor, copiilor sau oamenilor mici de statura. [Var.: poshandic, poshodic s. n./ s. m.] Cf. magh. posadék. Sursa: DEX '09 (2009).

👆 👇 👈 👉

Ca explicație, domniile voastre, vă rog să citiți, dacă aveți vreme și vrere, asta: https://blog.dexonline.ro/2024/08/ziua-limbi-romane-sic/

👆 👇 👈 👉

Ei, și aici gândurile mele au devenit un „poshidic” (poșidic, adicătelea), s-au îmbulzit, mult prea muuuulte, dar apoi au fugit și m-au lăsat cu o ușoară durere de cap. Nu, nu mai scriu nimic. Îmi iau „la revedere” de la luna august și mă duc de-aici. Pe Facebook am pus deja de vreo patru ori imaginea de mai sus, mi-a fost jenă să o „afișez” iar, dar o reiau aici, plus textul care-o însoțea anul trecut:
Am căutat o altă imagine care să „povestească” frumos despre trecerea de la vară la toamnă (din punct de vedere calendaristic, desigur), dar văd că Internetul e în pană de „inspirație” la fel ca mine. Deci, o să vedeți pentru a patra oară poza asta. Mie mi se pare faină și, mai ales, foarte optimistă...” 
Și, apropo de optimism, niște glume...

👆 👇 👈 👉

- Marcel, de ce este greșită, din punct de vedere gramatical, propoziția: „Eu am fost deja plecată”?
– Pentru că sunteți încă aici?!

👆 👇 👈 👉

După două ore de condus, cu o femeie la volan, GPS-ul întreabă:
- Femeie, unde suntem, pentru numele lui Dumnezeu?!

👆 👇 👈 👉

O tânără îi spune unei prietene, la telefon: 
- Duminică, la ștrand, niște tipi s-au luat de mine pentru că purtam costumul de baie aiurea.
- Păi, cum îl purtai?
- În sacoșă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei gânduri care măcăne

                                                            MOTTO: „ Omul care așteaptă ca o rață friptă să-i zboare în gură, trebuie să așt...