vineri, 9 august 2024

Câteva gânduri care „tocesc” la algebră


Ca să fiu sinceră, cele câteva gânduri sunt doar două, și ălea aduse cu forța de mine și puse să-și aducă aminte cum era cu algebra. Era greu, recunosc. E greu și acum. Îi admir sincer pe cei cărora le-a plăcut matematica în școală și care o iubesc încă. Eu am încercat, dar nu m-a dus mintea. Mda. Am venit astăzi la blog după ce am găsit pe Facebook ceva care mai „circulase” pe diverse rețele de socializare, dar acum m-am oprit asupra acestui „ceva”, pentru că, după ce-am citit, am început să-mi pun întrebări. Iată textul de pe FB:
👇
Părintele algebrei a fost întrebat ce valoare are omul în matematică. Răspunsul său a fost :
- Dacă omul are bun simț și caracter =1
- Dacă mai este și frumos =10 
- Dacă mai are și bani =100
- Dacă se mai trage și dintr-un neam nobil = 1000
Însă dacă dispare simbolul bunului simț și al caracterului, adică 1, rămân doar zerourile.
Prima întrebare: Oare merit să fiu 1? 
Răspuns: Cred că da, în proporție de 95%.
A doua întrebare: Cine a fost „părintele algebrei”? 
Răspuns: Habar n-am, dar caut imediat. 
Așa, deci...
👇
Diofant din Alexandria (n. între 200 și 214 d.Hr. la Alexandria - d. între 284 și 298), în greacă: Διόφαντος ὁ Ἀλεξανδρεύς, a fost un matematician grec, considerat de mulți autori ca fiind părintele algebrei. (Wikipedia)
Dar am continuat să caut (trebuie să fie două surse, nu?) și am găsit...
👇
Abu Abdullah Muhammad bin Musa al-Khwarizmi (Muhammed ibn Musa Horezmi, savant, astronom/astrolog, matematician şi scriitor persan, 780 – 845 d.Hr.), cunoscut ca fiind descoperitorul cifrei zero (0) şi considerat de unii a fi „Părintele algebrei”, a fost întrebat: „Ce valoare are omul în matematică?” Răspunsul său a fost: „Dacă omul are bun simt şi caracter = 1; Dacă mai este şi frumos = 10; Dacă mai are şi bani = 100; Dacă se mai trage dintr-o familie respectabilă = 1000. Însă dacă dispare simbolul bunului simţ şi al caracterului, adică dacă dispare 1, rămân doar zerourile, ceea ce înseamnă că fără bun simţ şi caracter omul este o nulitate.”
Sursa: https://www.jurnalul-bucurestiului.ro/ 
👇
Întrebarea a treia: Mai cauți?
Răspuns: Păi, nu mai caut, căci algebrei cred că îi ajung doi „tați”...
- Iubi, vezi că am fost la supermarket și am luat tofu, rondele de orez, salată, mere și humus!
- Bine că mi-ai spus. O să trec și eu, când ies de la serviciu, să iau ceva de mâncare!
- Mărite Ramses, a venit poștașul cu un papirus! 
- Ce scrie-n el? 
- Ochi, șarpe, cufăr, lună, ochi. 
- Aoleu, zice că vine soacră-mea pe la noi!
👇 P. S.
😓
ALGEBRĂ s.f. 1. Teorie a operațiilor privind numerele reale (pozitive ori negative) sau complexe, precum și rezolvarea ecuațiilor prin substituirea prin litere a valorilor numerice și a formulei generale de calcul numeric particular. ♦ Manual școlar care studiază aceste operații. 2. (În sintagma) Algebra logicii = parte a logicii matematice care cuprinde calculul propozițiilor, claselor și al relațiilor. Din fr. algèbre, lat. algebra. Sursa: DEX '09 (2009). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei gânduri care măcăne

                                                            MOTTO: „ Omul care așteaptă ca o rață friptă să-i zboare în gură, trebuie să așt...