duminică, 28 iulie 2024

Multe gânduri care înoată printre dileme

Douăsprezece voci urlau furioase şi toate erau la fel. Ce se petrecuse cu feţele porcilor nu mai era de-acum o dilemă. Fiinţele de afară priviră de la porc la om şi de la om la porc şi din nou de la porc la om: deja era imposibil să mai spui care era care.” (George Orwell, „Ferma animalelor”)


💭💁😺

DILEMĂ, dileme, s.f. Raționament cu două soluții, dintre care trebuie aleasă una, deși ambele duc la aceeași concluzie. ♦ Alternativă care pune în dificultate. Din fr. dilemme, lat. dilemma. Sursa: DEX '09 (2009).

💁

FALSĂ DILEMĂ - „Un exemplu simplu de falsă dilemă este: "Ești cu noi sau împotriva noastră. Ai refuzat să te alături cauzei noastre, mai mult ca sigur că tu acționezi împotriva noastră" Este o falsă dilemă deoarece neagă posibilitatea existenței cuiva care nu este interesat sau nu este cunoscător al cauzei respective.” (Wikipedia)

😺

Un tip își întreabă amicul:

- Nu te-am văzut de mult. Unde ai fost?

- Am fost cu soția pe la locurile sfinte și ne-am rugat.

- Și, ți-au ajutat rugăciunile?

- Nu, tot cu ea am rămas!

😺

– Griguță, am înțeles că ți-a luat casa foc, vă pot ajuta cu ceva? Tu și Marcela sunteți bine?

– Am scăpat nevătămați, dar nu sunt bine deloc pentru că Marcela s-a dus.

– Sincere condoleanțe!

– Nu a murit, măi, nebunule. Am zis că „s-a dus” pentru că a fugit cu un pompier. Sigur ea a dat foc la casă, căci e a treia oară când ia foc.

😺

- Fiule, ai fost adoptat, zice tatăl. 

- Ceee?! Vreau să îmi cunosc părinții biologici. 

- Păi, noi suntem părinții biologici. Acum fă-ți bagajele, noii părinți vin să te ia în zece minute.

💭💁😺

P. S. Zău așa, chiar am vrut să scriu despre dilemele mele, dar cred că nu interesează pe nimeni, am vrut să scriu despre dileme, în general, dar erau mult prea multe și cu explicații așa de savante, încât neuronul meu a început să plângă. Așa că, în acest moment, eu nu am niciun fel de dilemă, nici adevărată, nici falsă. M-am hotărât: pun punct aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei gânduri care măcăne

                                                            MOTTO: „ Omul care așteaptă ca o rață friptă să-i zboare în gură, trebuie să așt...