sâmbătă, 8 iunie 2024

Pur și simplu niște gânduri

MOTTO: „Cu cât am avut nevoie de mai puțin, cu atât m-am simțit mai bine.” (Charles Bukowski)


POZA ZILEI (a se vedea imaginea de mai sus): Mi-a plăcut mult poza asta pentru că poți „broda” pe ea diferite scenarii și dialoguri, care de care mai haioase. Azi reprezintă două grupuri formate din gândurile mele, unele dornice de pălăvrăgeală și celelalte spunând un hotărât „Ia mai taci!” Am să ascult de al doilea grup.
CUVÂNTUL ZILEI (al meu, nu din dexonline.ro):
SIMPLU, -Ă, simpli, -e, adj. 1. Care este format dintr-un singur element sau din câteva elemente omogene; care nu se poate împărți în elemente de natură diferită; care nu este amestecat. ◊ Floare simplă = floare a cărei corolă este compusă dintr-un singur rând de petale și un rând de stamine. Frunză simplă = frunză alcătuită dintr-un singur limb. (Gram.) Timp simplu = timp verbal care se conjugă fără ajutorul verbelor auxiliare. (Gram.) Perfect simplu = timp verbal simplu al modului indicativ care exprimă o acțiune trecută, terminată de curând. 2. Care este lipsit de artificialitate, care nu este prefăcut; p. ext. care nu este complicat sau încărcat, care nu prezintă dificultăți, care este ușor de făcut, de înțeles, de rezolvat. 3. Care este într-un singur plan; care se întâmplă o singură dată. ♦ (Sport; despre o partidă) Care are loc între doi adversari; în care confruntarea are loc între adversari individuali. 4. Lipsit de podoabe, modest. ♦ Care este inferior ca preț sau calitate; p. ext. fără valoare. 5. (Despre oameni și manifestările lor) Lipsit de rafinament, de afectare sau de prefăcătorie; sincer, cinstit. ♦ Lipsit de cultură; p. ext. (peior.) necioplit, bădăran. 6. (Precedând numele, înlocuiește un adverb) Numai, doar; nimic mai mult; sadea, curat. ◊ Expresii (Fam.) Simplu ca bună ziua = foarte simplu. Simplu muritor = om obișnuit. – Din fr. simple. 
Și, adaug eu... Pur și simplu = nimic altceva decât .../ numai și numai .../ nici mai mult, nici mai puțin decât .../
AMINTIREA ZILEI: Am ales și am pus și în titlu cuvântul „simplu” (care, după cum vedeți și domniile voastre, este destul de complicat) pentru că, de dimineață, pe când mă pregăteam să ies pe-afară la treburi, mi-am amintit, din nou, replica bunicii mele din partea mamei (Maica Tina) după ce mă necăjise o femeie (care trecea pe drum și s-a oprit la poarta noastră) cu tot felul de întrebări fără rost. Mi-a zis: „Las-o încolo, Laviniță, n-o lua în seamă, că e o simplă!” Am crezut mult timp că folosea greșit termenul, dar nu. Avea dreptate. A se vedea cele subliniate de mine. Și, dacă stau să mă gândesc, sunt și acum o groază de oameni simpli.

BANCUL ZILEI:
La examenul pentru obținerea permisului de conducere.
Instructorul:
- Trage frâna de mână, că o să ajungem în șanț!
Blonda:
- Frâna are mână?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Niște gânduri care uită...

MOTTO: „ Aleg să trăiesc prin alegere, nu întâmplător. Aleg să fac schimbări, în loc să găsesc scuze. Aleg să fiu motivată, nu manipulată. A...