vineri, 14 iunie 2024

O boare peste gânduri...

MOTTO: „În viață trebuie doar să ai încredere în tine însuți/ însăți. Chiar dacă nu ai, prefă-te că ai, și, la un moment dat, vei avea.” (Venus Williams)


Astăzi vreau doar să zâmbesc un pic, pentru că am mare nevoie de asta. Și nu, nu o să vă spun din ce pricină, chiar nu contează. Înainte de a zâmbi, o să „recitesc” o poezie a lui Marin Sorescu, numită „Anticarul”, care-mi place mult și care sigur o să-mi facă bine la suflet. Cu zâmbitul e mai greu, mai întâi pentru că nu mai găsesc deloc glume cât de cât decente și hazoase, și apoi, când încerc să mă amuz, un gând îmi șoptește tainic: „Pe cine vrei tu să păcălești, hm?!

👇 💟

„Cunosc mersul vremii
După cum îmi vând cărţile,
Jocul lor între rafturi
Şi restul lumii
E un indiciu sigur.

Când au versurile căutare
Se întâmplă nunţi,
Pântecul fetelor are nevoie
Să adoarmă frumos până seara
De cântece de leagăn.

După ce-l vând pe Homer
Am o oră de pace,
Când se întoarce la mine
Trebuie să rătăcesc zece ani pe mare.

Enciclopediile legate în piele de şoareci
Se urnesc cel mai greu
Şi când le văd în stradă
Împinse din spate de câte opt oameni cu pârghii
Îmi fac semnul crucii
Şi felicit secolul 18.

De la Tolstoi şi Dostoievski
Te poţi aştepta la orice,
Ori să ajungi cineva
Ori să-ţi pierzi slujba.

Fire de praf pe toate epocile
Sar să joace
În raza de soare
Mereu anunţată.

Acum toate cărţile
Vin vijelie spre rafturi,
Mi-au spart şi geamurile şi ochelarii,
Aşa ceva nu mi s-a mai întâmplat —
E noapte, e zi afară?
Ia uitaţi-vă şi dumneavoastră.

👇 😊

Soția îi spune soțului:

-Vezi copilul ăsta din poză? Uită-te bine!

- Da, îl văd!

- La ora cinci după amiază, îl iei de la grădiniță!

😊

- Iubi, ai umblat tu cumva la navigatorul de la GPS?

- Hmmm, da, dragă, am vrut să verific distanța dintre București și Timișoara...

- Bine, pentru că eu sunt acum în Timișoara!

😊

- Nevastă, de ce întotdeauna aflu ultimul ce se întâmplă în această casă?

- Liniște, că trezești copilul!

- Ce copil?!

😊

- Nu știu ce să fac cu soțul meu, doctore. Vorbește în somn!

- Da, este un lucru neplăcut!

- Neplăcut? Puțin spus! Alaltăieri a râs de el tot Senatul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O grămadă de gânduri înghesuite în saună

„ Viaţa e o melodie frumoasă, doar versurile sunt foarte încurcate …” (Hans Christian Andersen)      Cam așa au decurs pentru mine zilele as...