joi, 13 iunie 2024

Gânduri ticluite dar nu prea titluite

Şi i-a dus afară până spre Betania şi, ridicându-Şi mâinile, i-a binecuvântat. Şi pe când îi binecuvânta, S-a despărţit de ei şi S-a înălţat la Cer.” „Înălțarea Domnului la Cer” (Evanghelia după Luca 24, 36-53)


E sărbătoare și plouă. Mă bucur din toată inima pentru ambele. Mai întâi, pentru că mă odihnesc un pic, apoi pentru semnificația profundă a acestei zile și, în fine, pentru că nu mai e așa de cald și pământul e fericit că are apă din belșug. Vă zic, domniile voastre, „Hristos s-a înălțat!” Sărbătoarea, cum bine știți, se mai numește și Ispas. Cred că am mai scris asta, dar... Da, ați înțeles, am uitat! Iată ce-am găsit pe ziare.com, într-un articol scris de Alina Toma în 2021:

👇

În popor, sărbătoarea Înălțării Domnului se mai numește si Ispas, după numele martorului ascuns, nevăzut, al Înălțării. Tradiția spune că Ispas, un cioban, ascuns pe după stânci, a urmărit evenimentul, tăcut și uimit, și mai apoi a povestit alor săi cele întâmplate. Ispasul este o sărbătoare populară, necreștină, care se suprapune sărbătorii creștine a Înălțării Domnului. Ea este dedicată personajului mitic cu același nume. Ispasul, ca personaj, este perceput ca un om vesel și, din această cauză, oamenii care țin această tradiție încearcă să fie cât mai veseli în această zi.”

👇

Am căutat apoi câte ceva despre plantele astea două (nu mă întrebați de ce, a fost o înlănțuire de gânduri, ce mi se părea destul de logică acum vreo oră, dar acum mă cam îndoiesc de asta), le-am căutat și pozele, nu prea mi-a plăcut cum arătau, dar la a doua plantă, pe care o mai cheamă și Smith, „surprize, surprize!”, am dat de fotografia de mai jos, cu un grup de bufnițe (care seamănă oleacă, metaforic vorbind, cu gândurile mele), ceea ce m-a făcut să râd în hohote. Adică, cum să spun, cred că-s bufnițe, pentru că sub poză scria „Sagittaria filiformis”...

👇

Passerina filiformis L. Specie care înflorește în iunie-august, are flori roșietice până la crem, lungi de 1,5-2 centimetri, dispuse în spic gros, terminal. Bractee ovate, lungi de 4-6 mm, în interior foarte lânoase, sepale mai lungi. Plantă foarte ramificată, cu mulți lujeri pendenți, subțiri, pubescenți. Frunze mici, cca. 4-6 mm lungime, ascuțite.

👇

Sagittaria filiformis Smith. Specie originară din sudul Statelor Nord Americane. Flori galbene. Plantă acvatică cu frunze submerse, foarte subțiri (până la 3 mm lățime și până la 60 cm lungime). Se cultivă în acvariu sau bazin acoperit, a cărei apă de cultură trebuie menținută la cca 20°C. 


👇 P. S. Cam atât. Nu înainte de a aminti că azi este și Ziua Eroilor. O să revin asupra cuvintelor din titlu (adică, ticluit vs. titluit) și o să explic în zilele următoare (dacă-mi mai amintesc) de ce le-am folosit...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Niște gânduri care uită...

MOTTO: „ Aleg să trăiesc prin alegere, nu întâmplător. Aleg să fac schimbări, în loc să găsesc scuze. Aleg să fiu motivată, nu manipulată. A...