vineri, 17 februarie 2023

Uium la gândurile de azi

      

    Da, am mai repetat, prea des aș zice, întrebările despre faptul absolut frustrant că nu mai am idei pentru a scrie (deși am chef de scris), și că mă simt cam debusolată din pricină că nu mai pot evada într-o altă realitate, pentru că realitatea mea, asta de acum, este plină de amenințări (cu războaie, boli și cutremure), e ternă și pare fără speranță, este cu mulți oameni care au uitat să mai zâmbească, e „înțesată” de egoism, orgolii nemăsurate, prostie, e dominată de BANI, mă rog, e destul de „câh”. I-am dat ascultare unui gând care m-a sfătuit, cu o voce blajină, să renunț o vreme la atâtea întrebări.  (Și, nu, nu vă speriați, nu aud voci, îmi aud doar gândurile, atunci când sunt dispusă să le ascult). Azi, în afară de cuvintele din dexonline.ro, o să citez câteva „chestii” dintr-un articol scris de Iulia Mirică (aici: eva.ro/psihologie/autocunoastere/) și care articol se intitulează „Cum te avertizează universul că ești pe calea greșită?” Ia să vedem...

1. Sentimente constante de neliniște

Odată ce ajungi într-un punct mort, vei începe să simți neliniște și stres, fără niciun motiv aparent. Aceste sentimente se intensifică atunci când iei decizii mai îndrăznețe, care te direcționează pe calea pe care trebuie să mergi. Tindem să ne ignorăm intuiția adesea în favoarea convingerilor. Ai mai multă încredere în intuiția ta și nu îți face griji dacă îți schimbi părerea cu privire la diferite lucruri.

2. Pierderi neașteptate

Exact atunci când crezi că lucrurile merg conform planului, ai parte de o pierdere neașteptată. Această pierdere poate fi majoră, iar consecințele ți se pot părea extraordinare. Fă un pas înapoi și vezi ce ți-a adus această pierdere.

3. Cheltuieli neprevăzute care îți dezechilibrează balanța

Când credeai că ai început să mergi pe plus, o cheltuială bruscă îți dezechilibrează balanța, fiind un semn că ai putea merge într-o direcție greșită. Fă tot ce trebuie pentru a ameliora această pierdere și analizează ce te-a făcut să ajungi aici. De obicei, ajungem în aceste situații pentru că nu luăm toți factorii în considerare.

4. Certuri neprevăzute cu cei dragi

Persoanele pe care le iubești sunt alături de tine pentru a te ajuta să mergi pe calea cea dreaptă. Dacă acestea încep să fie ostile față de tine fără un motiv întemeiat, este posibil ca universul să încerce să te avertizeze prin intermediul acestor persoane.

5. Boli neașteptate

Se poate să te simți bine, iar a doua zi să te simți brusc rău. Este o cădere care îți poate afecta modul de funcționare, dar este și un semn care încearcă să te împiedice să faci ceea ce ai început să faci.

6. Dureri de cap frecvente

Durerile de cap frecvente, care nu au o bază evidentă, reprezintă un alt semn că s-ar putea să fii pe o cale greșită. Acestea apar când încerci să te relaxezi și te fac să te simți groaznic.

NOTA MEA:  Cred că Universul (în ceea ce mă privește) „le doarme”, căci nu prea mi-a dat semne în ultima vreme. Doamne-ajută!

Cuvântul aleatoriu
UIÚM, uiumuri
, s.n. Cantitate procentuală de făină sau de grăunțe reținută la batoză, la moară etc. drept plată în natură pentru măcinat, treierat etc.; vamă (1). Din bg. ujem, sb. ujam. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei

MÉNGHINĂ, menghine, s.f. Dispozitiv de prindere a unor piese care urmează să fie prelucrate, alcătuit din două fălci și dintr-un șurub cu manivelă, cu ajutorul căruia se efectuează apropierea și depărtarea fălcilor. [Var.: minghineá, menghineá s. f.] Din tc. mengene. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1600, pe drumul spre Campo de' Fiori din Roma, unde urma a fi ars pe rug pentru erezie, filosofului Giordano Bruno i se prinde limba într-o menghină de lemn pentru a-l împiedica să vorbească.

😆😆😆
Un tip le spune colegilor de birou:

- Măi, am o dilemă: azi am prins doi vecini sărutându-se în lift și acum mă întreb dacă să le spun și nevestelor lor...

😆
Două tipe stau la bârfă, la o cafea. Una zice:
- Uite, fată, să vezi și tu ce minte îngustă are bărbatu-meu. De două zile stă bosumflat pe mine. A făcut un accident de circulație alaltăieri când m-a dus cu mașina în oraș, la coafor, și zice că e din cauza mea, că n-am tăcut eu din gură.
- Păi, poate l-ai bătut la cap și s-a enervat.
- Nuuu, dragă, tot drumul am tăcut, n-am scos decât două cuvinte chiar acolo, în intersecția unde a bușit mașina.
- Pentru două cuvinte? Chiar că e culmea cu acuzațiile lui! Și ce-ai zis, dragă, de zice că e vina ta?
- „Dreapta liber!”

😆
Doi bețivi ies destul de „afumați” dintr-un bar, mult după miezul nopții. Și, mergând spre casă, observă luna, care în seara aceea era luna plina. Unul zice:
– Uite, măi, sunt două luni în seara asta! 

Celalalt îi replică:
– Ești prost, nu vezi ca sunt patru?!
Se ceartă ei ce se ceartă, ba că două, ba că patru. Deodată, se întâlnesc cu un bărbat pe stradă și-l întreabă câte luni sunt pe cer. Din întâmplare, ăsta era mai beat ca ei. Foarte serios, după ce se uită atent la lună, zice:
– Pe care rând?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...