duminică, 19 februarie 2023

Niște gânduri care încearcă să mă trombonească


fizionomie                                                                                © imagine Addell Design



MOTTO: „Nimeni nu te poate înșela, te înșeli tu asupra celorlalți, parcă spusese Goethe. Toată viața e o păcăleală, de ce să intervin eu în păcăleala altora, mai ales că tuturor ne place să fim păcăliți, dar păcăliți frumos, cu efort de imaginație, artistic cât de cât.” (Ileana Vulpescu)

 

     Azi este Ziua Națională „Constantin Brâncuși”. „(...) la 27 noiembrie 2015, legea prin care data de 19 februarie a fost declarată Ziua Brâncuşi ca sărbătoare naţională a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis. Potrivit Legii nr. 305/2015, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pot organiza şi/sau sprijini logistic şi material manifestări cultural-artistice dedicate acestei zile.” 

Sursa: https://www.g4media.ro/

Cuvântul zilei:
FIZIONOMÍE, fizionomii, s.f. 1. Totalitatea trăsăturilor feței cuiva care determină expresia ei particulară; chip.◊ Joc de fizionomie = mimică. 2. Fig. Caracter distinctiv, înfățișare particulară (a unei epoci, a unei colectivități umane etc.). [Pr.: fi-zi-o-no-mi-e] Din fr. physionomie. Cheia alegerii: În anul 1861, Abraham Lincoln oprește trenul cu care călătorea spre Washington în Westfield, New York, pentru a-i mulțumi în persoană lui Grace Bedell, o fetiță în vârstă de 11 ani, care i-a trimis viitorului președinte al Statelor Unite o scrisoare în care îi spunea că are nevoie de o schimbare pentru sporirea șanselor în alegeri, sfătuindu-l să-și lase barbă.

Cuvântul aleatoriu:
TROMBLÓN, trombloane, s.n. Pușcă foarte scurtă a cărei țeavă avea gura răsfrântă ca la trompetă. – Din fr. tromblon. Sursa: DEX '09 (2009).

  👀 NOTĂ: Mărturisesc că asta nu a fost prima mea opțiune pentru „cuvântul-la-întâmplare”, ci a patra, e un termen pe care nu-l știam, dar care seamănă cu...
TROMBÓN, tromboane, s.n. 1. Instrument muzical de suflat făcut din alamă, mai mare decât trompeta, cu timbrul mai aspru și mai puternic decât aceasta. 2. (Fam. și peiorativ) Gură (considerată ca organ al vorbirii). 3. (Fam.; la plural) Minciuni; păcăleli, exagerări. – Din fr. trombone.

(A) TROMBONÍ, trombonesc, vb. IV. Tranz. (Fam.) A minți; a păcăli; a exagera. – V. trombon. Sursa: DEX '09 (2009).

  💭 ALTĂ NOTĂ: Acele „niște gânduri” nu au reușit să mă trombonească, dar nici eu pe ele, deci ne retragem împreună și declarăm remiză.

  ☺ NOTA FINALĂ:

Fiica unui milionar îi zice tatălui ei:

- Tati, eu mă mărit!

- Cuuum, cu cine?

- Cu un preot…

- Ce? Ai înnebunit complet?

- Tati, îl iubesc! Inima nu o poți înșela…

- Bine, dar adu-l să fac cunoștință cu el.

Îl aduce ea pe preot, se așază cu toții la masă și discută. Tatăl întreabă:

- Tu știi că fata mea poartă doar haine scumpe pe care dă 10.000 de euro lunar? Cum ai să reușești tu să-i satisfaci capriciile?

- Dumnezeu o să ne ajute….

Mama fetei adaugă:

- Și are obiceiul ca, în fiecare săptămână, să plece la Paris să-și facă părul.

- Dumnezeu o să ne ajute…

- Da? Păi, ea merge numai cu Ferrari sau Porsche, iar la fiecare jumătate de an schimbă modelul.

- Dumnezeu o să ne ajute…

După ce pleacă viitorul ginere, fiica își întreabă tatăl:

- Cum ți-a plăcut logodnicul meu?

- E cam prostuț! Dar îmi saltă inima când mă numește Dumnezeu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...