sâmbătă, 18 februarie 2023

Iar mi-am contrariat gândurile

   MOTTO: „Imaginați-vă uimirea omului dacă ar vedea azi primul trandafir! El nu ar ști ce nume special să-i ofere.” (Jules Renard)


     ... Adică le-am uimit, le-am scandalizat oleacă și poate le-am și supărat, dar o să le treacă. Oricum, în momentul de față arată precum emoticonul de mai sus. Și asta pentru că le promisesem că nu mai venim la blog așa, degeaba, dar nu mă pot ține de cuvânt (în schimb, mă țin de cuvinte), căci am întâlnit un termen cu un iz ușor arhaic și m-am gândit să-l notez aici, pentru că, cu tot aerul lui desuet, eu zic că e foarte de actualitate...

👇

ZAVÍSTNIC, -Ă, zavistnici, -ce, adj. (Înv. și reg.) Invidios, pizmaș, intrigant. [Var.: zavístic, -ă adj.] – Din sl. zavistĭnikŭ.

👆
ZAVÍSTIE, zavistii, s. f. (Înv. și pop.) Invidie, pizmă, gelozie; ură, dușmănie, zavistnicie. ♦ Intrigă, pâră. ♦ Discordie, gâlceavă, ceartă. – Din sl. zavistĭ.

(Sursa: DEX '09)

Cuvântul aleatoriu
FĂCĂU, făcaie, s.n. Roată de moară cu fus vertical; p. ext. moară mică având o astfel de roată, folosită pe apele de munte. – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei

CONTRARIÁ, contrariez, vb. I. Tranz. A supăra sau a surprinde pe cineva în mod neplăcut, făcând sau spunându-i ceva care se opune convingerilor, intențiilor sau așteptărilor, dorințelor sale. [Pr.: -ri-a] – Din fr. contrarier. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1913, pictura lui Marcel Duchamp „Nud coborând o scară” este expusă la Armory Show, în New York, unde stârnește controverse. Americanii, obișnuiți cu arta naturalistă, au fost scandalizați, iar mulți critici de artă au ridiculizat lucrarea.

NOTĂ:  Ia să vedem noi care e sursa atâtor controverse. Iată mai jos tabloul cu pricina. Eu nu am înțeles mare lucru din el (ca să fiu sinceră, n-am înțeles nimic) și nici nu mi-a transmis vreo emoție „artistică”, dar poate că e vina mea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...