joi, 9 februarie 2023

Hapuri pentru gânduri

Medicamente...pastile...hapuri - bratara

MOTTO: „Singurul loc în care visele tale sunt imposibile este în mintea ta.” (Robert H. Shuller)


     Mda, am vagul sentiment că am mai folosit citatul ăsta drept motto, dar nu-i niciun bai, deja m-am obișnuit cu ideea că uit în ultimul timp „de la mână până la gură”. Nu mă pot obișnui însă cu această lipsă totală de idei, dar o să-mi tratez gândurile cu niște hapuri și poate remediez situația. Azi dimineață aveam chef de plimbare și de citit. M-am plimbat oleacă, din păcate nu „de voie”, ci pentru că a trebuit să-mi plătesc niște facturi și niște rate. De citit nu m-am hotărât încă ce o să citesc, dar până mă hotărăsc, o să mai văd câteva episoade dintr-un serial. Apropo de „hapuri” (medicamente, pilule, buline, comprimate, drajeuri, pastile, tablete), mi-a plăcut ideea de brățară făcută din acestea toate, căci e mai fain așa decât să le înghițim, nu? (Marcă: FIMARC/ Brățară cu elemente realizate manual, mărgele semiprețioase și accesorii metalice.)

Cuvântul aleatoriu:
(A) HĂPĂÍ, hắpăi, vb. IV. Tranz. (Fam.) 1. A mânca înghițind repede și cu zgomot. 2. (Rar) A vorbi repede și fără șir (mâncând cuvintele). [Prez. ind. și: hăpăiesc] – Hap + suf. -ăi.

👆👆👆
HAP (interjecție) Cuvânt care imită zgomotul produs de apucarea sau de înghițirea rapidă a ceva. – Onomatopee.

👆👆👆
HAP, hapuri, s. n. (Pop. și fam.) Medicament preparat în formă de pastilă sau de cașetă, pentru a putea fi înghițit ușor. ◊ Expr. A înghiți (sau a face pe cineva să înghită) un hap (ori hapul) = a suporta (sau a face pe cineva să suporte) ceva neplăcut. – Din tc. hap. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

INEFICÁCE adj. invar. Care nu este eficace, care nu produce efectul dorit; slab, fără efect. – Din fr. inefficace, lat. inefficax, -acis. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1929 s-a încheiat, la Moscova, între URSS, România, Letonia și Estonia, un acord prin care statele semnatare se obligau să pună în aplicare Pactul Briand-Kellogg, de renunțare la război ca instrument de politică națională. Acordul a fost semnat ulterior și de Lituania, Finlanda, Turcia și Iran. Peste 10 ani, Rusia invada Finlanda, Estonia, Letonia, Polonia și Basarabia.

NOTĂ: Robert Harold Schuller (1926-2015) a fost un tele-evanghelist creștin (prezbiterian) american, pastor, vorbitor motivațional și autor. În cele cinci decenii de televiziune, Schuller a fost cunoscut în principal pentru programul săptămânal de televiziune „Hour of Power”, pe care a început să-l găzduiască în 1970, până la pensionarea sa, în 2010.

☺☺☺

Glume pentru a ne încălzi un pic:

E atât de frig afară încât au apărut racletele pentru smartphone, pentru că îi îngheață display-ul.
Dacă mai continuă gerul în București, în curând vom avea pe străzi urși polari maidanezi.
În București e atât de frig încât dacă lași ușa de la frigider deschisă, vine căldură.
E atât de frig afară încât mănânci înghețată ca să te mai încălzești.
E atât de frig afară încât dansul pinguinului e iar la modă.
Afară este atât de ger încât am văzut un om de zăpadă adăpostindu-se în scara blocului.

(Sursa: https://zutv.ro/zu-comedy/)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...