marți, 21 februarie 2023

Gânduri în pași de tango

MOTTO: „În fiecare zi mă trezesc și mă hotărăsc că voi lucra din greu. Apoi mintea mea râde de mine și spune: Ce glumă bună!”(Anonim) 

 

    Încă de când m-am trezit (adică de pe la șase jumătate), am avut senzația că azi va fi o zi nu prea grozavă pentru mine. Presentimentul ăsta confuz și bosumflat a ținut până când, în timp ce-mi făceam cafeaua, mi-a trecut prin minte o melodie și exclamația foarte „pătimașă” „Oh, Tangolita, din  SantaFé!” N-am mai stat să mă mir, să mă întreb de unde a apărut cântarea asta schimbătoare de dispoziție, m-am dus imediat să văd despre ce e vorba, și GOOGLE mi-a zis că e cântecul lui Enzo Fusco, numit „Tangolita”. Îl găsiți pe YouTube, eu l-am ascultat în versiunea italiană și după asta, toate gândurile mele au dansat tango, iar eu abia am reușit să scriu rândurile astea. După refrenul melodiei care sigur îmi va cutreiera mintea toată ziua, am scris despre Oracolul Țigănesc (nici nu știam că există) și despre cuvintele din dexonline.ro.


Sei bella come un fiore, oh Tangolita,

oh Tangolita di Santa Fé!

Per te, questo mio fior, darei la vita,

oh Tangolita,

tu sai perché.

Perché dal primo dí che m'hai baciato

al fuoco dell'amor tu m'hai dannato.

E viver senza te non è più vita

oh Tangolita

di Santa Fé,

di Santa Fé!”

Traducerea în română:
Ești frumoasă ca o floare, oh Tangolita,

oh Tangolita din Santa Fé!

Pentru tine, această floare a mea, mi-aș da viața,

oh Tangolita,

tu știi de ce.

Pentru că din prima zi când m-ai sărutat

la focul iubirii m-ai condamnat.

Și a trăi fără tine nu mai e viață

oh Tangolita

din Santa Fé,

din Santa Fé!”

(https://lyricstranslate.com/ro/tangolita-tangolita.html-0)

💕
În funcție de ziua în care te-ai născut, te afli într-una dintre aceste zodii:
21 ianuarie – 19 februarie – CUPA
20 februarie – 20 martie – CAPELA
21 martie – 20 aprilie – PUMNALUL
1 aprilie – 20 mai – COROANA
21 mai – 20 iunie – SFEȘNICUL
21 iunie – 21 iulie – ROATA
22 iulie – 22 august – STEAUA
23 august – 22 septembrie – CLOPOTUL
23 septembrie -22 octombrie – MONEDA
23 octombrie – 21 noiembrie – CUȚITUL
22 noiembrie – 21 decembrie – TOPORUL
22 decembrie – 20 ianuarie – POTCOAVA

MONEDA:
Pare că totul are un preț și totuși unele aspecte din viață sunt neprețuite. Nativul născut sub această zodie a oracolului țigănesc are o extraordinară capacitate de a aprecia corect valoarea lucrurilor, dar și a faptelor și foarte rar acest nativ ar putea fi manipulat, mințit ori controlat. În funcție de țelurile pe care le are în viață, poate părea diferit ori imprevizibil. Pentru că Moneda nu se aliniază trendului, ci ea însăși este puterea și valoarea. Acești nativi pot fi foarte talentați, pot avea înclinații artistice rare și totodată pot fi atrași de artă și de tot ceea ce înseamnă lux. Însă chiar ei pot deveni manipulatori, tocmai de aceea lecția zodiei este reprezentată de capacitatea de a-și păstra onestitatea față de sine și față de ceilalți și de a-și folosi înțelept puterea.

Sursa: https://horoscop.garbo.ro/articol/30873/horoscopul-tiganesc

Cuvântul aleatoriu:

CONTENCIÓS, CONTENCIOÁSĂ, contencioși, contencioase, s. n., adj. 1. S.n. (În unele state) Serviciu de avocați care apără drepturile și interesele juridice ale unor întreprinderi sau instituții la încheierea de acte juridice sau în fața organelor de jurisdicție. ◊ Contencios administrativ = a) organ de jurisdicție care se ocupă cu rezolvarea litigiilor dintre stat și persoanele fizice; b) ansamblu de norme după care se rezolvă litigiile de către acest organ. 2. Adj. (În sintagma) Procedură contencioasă = procedură de rezolvare în contradictoriu de către un organ de jurisdicție a unui conflict de interese. Din lat. contentiosus (după fr. contentieux). Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

CHEFNÍ, pers. 3 chefnește, vb. IV. Intranz. (Despre câini) A lătra scurt, repetat și agitat (urmărind vânatul, manifestându-și bucuria etc.); a țăhni. – Formație onomatopeică. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: În 1957, a murit Smoky, primul câine de terapie din istorie. A fost o femelă Yorkshire Terrier care a servit în al Doilea Război Mondial.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...