vineri, 9 decembrie 2022

ROIURI DE GÂNDURI

MOTTO:
Cartea este un cadou pe care poţi să îl desfaci o dată, şi încă odată, şi încă odată…” (Garrison Keillor)


N-aș zice că îmi trec prin minte roiuri mari de gânduri. Sunt doar câteva gânduri răzlețe, dar unele sunt prea personale, altele sunt administrativ-gospodărești, vreo trei-patru sunt anoste de-mi vine să casc, alte zece sunt puerile și restul nu-mi plac. Le-am adunat pe toate și le-am administrat o muștruluială zdravănă. Ca să mă exprim foarte academic, văd că le doare-n cot. Zău, chiar mă îngrijorează lipsa mea de Inspirație, cheful egal cu zero de a face treburi (pe care, totuși, le fac), precum și ușoara tendință de a mă critica pe mine însămi (poate, uneori, pe nedrept). Singura care nu s-a diminuat deloc e pofta mea de mâncare. Mda, trec la cuvintele din dragul de dexonline...    
Cuvântul aleatoriu:

GHEB ~uri s.n. 1) (la oameni) Proeminență patologică pe spate care deformează trunchiul; cocoașă; cifoză; gibozitate. 2) Ridicătură de teren; dâmb. /<lat. glibbus. Sursa: NODEX (2002)
GHÉBĂ, ghebe, s.f. Manta țărănească lungă, împodobită cu găitane. [Var.: gheb s. n., ghebeá s. f.] – Din tc. kebe. Sursa: DEX '09 (2009)

GHEABĂ, ghebe, s.f. Specie de ciuperci comestibile cu piciorul gălbui sau brun, având de jur-împrejur un inel alb, și cu pălăria galbenă-brună (Armillaria mellea). Sinonime: opintici, popincă.
Cuvântul zilei:

INDECÉNȚĂ, indecențe, s.f. Lipsă de decență, de bună-cuviință; vorbă, faptă, purtare necuviincioasă; necuviință, nerușinare. – Din fr. indécence, lat. indecentia. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1905 are loc la Dresda prima reprezentație a operei „Salome” a compozitorului german Richard Strauss, după o poveste de Oscar Wilde. Opera a fost condamnată pentru obscenitate.

Să mai glumim ori ba?

Cum să ceri o mărire de salariu când șeful este plecat în Maldive:

- Șefu`, când ne mărești și nouă salariile?
- Păi, azi, sâmbătă, v-ați găsit să întrebați? Sunt în Maldive…
- Azi, sâmbătă, noi suntem la muncă…
- Și eu ce, sunt la distracție? Sunt în Maldive cu treabă: negociez o lucrare pentru voi, ca să puteți veni și voi aici.
- Mulțumim, șefu`! Hai, că altfel intră parizerul acum, cu gândul la Maldive!

La farmacie:
- Un pachet de vată, vă rog!
- Aș putea să vă recomand niște tampoane.
- Vă cred, dar nu ar arăta bine în brad...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...