marți, 13 decembrie 2022

Niște gânduri cam năvalnice


MOTTO: „Superstiția este prostească, copilărească, primitivă și irațională, dar ce te costă să bați, din când în când, în lemn?” (Judith Viorst)

 

În fine, am terminat aseară serialul ăla de care am mai pomenit, Chesapeake Shores. Mă simt de parcă aș fi mâncat, zile la rând, doar miere. Siropos, dulceag, dialoguri destul de tâmpițele, unii actori au avut o prestație penibilă, dar singura chestie care m-a făcut să rezist până la ultimul episod au fost peisajele absolut magnifice, casele, florile și interioarele, atât de dichisite, încât păreau artificiale, ireale. Bun, acum am încă o ușoară senzație de greață, mi-e necaz că am pierdut timpul, iar aseară, primul gând care mi-a trecut prin minte a fost: „Am să-mi caut un serial care să-mi zburlească părul din cap de groază”*. Pe urmă, în timp ce mă pregăteam de somnic, m-am întrebat dacă e corect „zburlit” sau „zbârlit”. Azi am căutat, merge și-așa și-așa...

ZBÂRLÍT,-Ă, zbârliți,-te, adj. 1. (Despre păr, pene, blană etc.) Aflat în neorânduială, ridicat în sus; ciufulit, încâlcit; (despre ființe) cu părul sau cu penele în dezordine, ciufulite. 2. Fig. (Despre oameni) înfuriat, supărat; zborșit. [Variantă: zburlít, -ă adj.] – V. zbârli. sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul aleatoriu:

ȚIGLÍNĂ, țigline, s.f. Placă de oțel dreptunghiulară, cu muchii tăioase, întrebuințată de tâmplari și parchetari la răzuit lemnul sau dușumelele; răzuitor.(Variantă: țigling). Sursa: DLRLC (1955-1959).
Cuvântul zilei:

NĂVÁLNIC, -Ă, năvalnici, -ce, adj., s. m. 1. Adj. (Adesea adverbial) Care nu poate fi domolit, stăpânit; furtunos, impetuos, aprig, violent; strașnic, cumplit. ♦ (Despre ape curgătoare) Care curge repede. 2. S.m. Specie de ferigă cu frunze mari, lucitoare, în formă de lance, dispuse în rozete, folosită în medicina populară (Scolopendrium vulgare). Năvală + suf. -nic. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: S-a născut, în 1967, actorul american Jamie Foxx. Printre rolurile sale se numără și cel din filmul „Django dezlănțuit”. 

 * Cred că n-o să văd, totuși, un film „de groază”, ar fi o trecere prea bruscă de la înghițit-tot-felul-de-dulcegării la înghițit-cu-noduri, așa că o să mă orientez la un serial/film care să fie un fel de corespondent pentru zeama de varză. Hm, nu știu ce-i cu mine și cu trimiterile astea culinare total aiurea. Am făcut între timp un puzzle și, da, am găsit și un banc asortat:


O blondă își sună iubitul și-i zice, disperată:
- Te rog, iubi, vino şi ajută-mă! Am un puzzle nenorocit şi nu ştiu de unde să încep.

Tipul întreabă:

- Şi ce-ar trebui să iasă?

- După poza de pe cutie, ar trebui să fie un tigru.

Tipul, curios, pleacă spre iubita lui. Blonda îi arată masa unde stăteau toate piesele. El se uită la piese, se uită la cutie şi zice:

- În primul rând, draga mea, orice ai face, nu ai cum să asamblezi toate piesele astea ca să arate ca tigrul de pe cutie.

Apoi îi ia mâinile şi-i spune:

- În al doilea rând, vreau să ne relaxam. Să bem câte o cană de ceai şi apoi… să ne apucăm să punem înapoi cerealele în cutie...


P.S. Judith Viorst este o scriitoare americană, jurnalistă și cercetătoare în domeniul psihanalizei. Este cunoscută pentru poezia sa umoristică de observație și pentru literatura pentru copii. Wikipedia (Engleză)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...