duminică, 11 decembrie 2022

Asterisc (*) la trei gânduri

 

MOTTO:

Cura împotriva plictiselii este curiozitatea. Nu există nicio cură contra curiozității.” (Ellen Parr)


O.K., aveam în minte cele trei gânduri cărora le pusesem asterisc, dar până am căutat cuvintele din dexonline.ro și niște imagini, le-am uitat. Acum încerc să nu plâng și să nu mă dau cu capul de pereți (la figurat, ambele), și-mi șoptesc singură cuvinte de alinare și încurajare. Mi-am amintit (ca prin minune) că am mai pus cândva acest citat drept motto, dar nu-mi pasă. Da, sunt uitucă, dar sunt și curioasă. Deci, hai să ne „rătăcim” printre cuvinte...

* ASTERÍSC, asteriscuri, s.n. 1. Semn grafic în formă de steluță, care, pus după un cuvânt, trimite la o notă aflată în subsolul paginii. 2. (Lin) Semn pus înaintea unui cuvânt, formă, rădăcină, care indică faptul că este o reconstituire, neatestată. 3. Obiect liturgic format din două semicercuri de metal prețios, având în punctul de intersecție o cruce, care simbolizează steaua văzută de magi la Nașterea Domnului.
* A nu se confunda cu Asterix...


* ASTERIX este titlul unui ciclu de benzi desenate al căror autori sunt René Goscinny și Albert Uderzo. Aceste benzi desenate, a căror acțiune se desfășoară în antichitate, în timpul cuceririi Galiei de către Imperiul Roman, sunt printre cele mai reușite seriale comice franceze. (Wikipedia)

Cuvântul aleatoriu:
PRÁXIS s.n. 1. Pricepere dobândită printr-o practică îndelungată; experiență, rutină. 2. Act, document. 3. Obicei, datină. [Var.: práxă s. f.] – Din ngr. práxis.

Cuvântul zilei:
PROGRAMÁTIC, -Ă, programatici, -ce, adj. Care cuprinde un program (2), privitor la un program; înscris, fixat într-un program, care se desfășoară conform programului. ◊ Muzică (sau lucrare, compoziție) programatică = muzică, lucrare, compoziție care își propune să ilustreze o temă dată. Din germ. programmatisch. Cheia alegerii: S-a născut, în 1803, compozitorul francez Hector Berlioz. Una dintre cele mai cunoscute opere ale sale, „Simfonia fantastică”, este o lucrare de muzică programatică.
* Sursa: DEX '09 (2009).

Bancul zilei:


Discuție la telefon:
- Ce faci, dragul mamei, unde ești?
- Mamă, diseară nu vin să dorm acasă.
- Aoleu! Cum adică?! Dar unde dormi, puiule?
- Dorm la una.
- Nu-mi vine să cred ce-mi spui! Așa te-am crescut eu?
- Mamă, am 40 de ani!
- Hai acasă, că-ți face mama copănele cu cartofi prăjiți.
- Și cu sosuleț?
- Da, și cu sosuleț.
- Hai că vin să dorm acasă...
- Bravo, puișor! Incredibil cum era să te păcălească, nenorocita!


P.S. Mda, apropo de curiozitate, am căutat cu Domnul Google ceva despre Ellen Parr. După vreo zece minute, ne-am declarat învinși, pentru că rezultatele căutării erau foarte puține și creatoare de confuzie. Deci, am găsit o Hellen Parr, care-i personaj de benzi animate și presupunerea că Ellen Parr este, de fapt, un alias al lui Elizabeth Parker (și situația a devenit iar confuză). M-am oprit aici cu căutarea și, desigur, și cu scrisul...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...